فرماندار تفت در پیامی، هفته کتاب و کتابخوانی را به تمامی فعالان عرصه کتاب و علاقه‌مندان به کتابخوانی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در پیام علیرضا نوکار، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت‌ آمده است:

کتاب میراثی ماندگار، پدیده‌ای باشکوه و باارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است و تجربه جهانی نشان می‌دهد که رشد و توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی آن جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتاب‌خوانی در جوامع، نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی دل‌خوش کرد.

نقش کتابخانه‌ها نیز در انتقال علوم به افراد، بسیار سازنده بوده است، ازاین‌رو کتابخانه را می‌توان به‌عنوان کانون همایش صاحب‌نظران و موزه پرطراوت اندیشمندان دانست به‌طوری‌که این نهاد، می‌تواند بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و دانشجویان را به ارمغان آورده و درنتیجه به تولید اندیشه، دانش و رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر شود.

با توجه به محدودیت‌های ناشی از مبارزه با شیوع بیماری کرونا، مجموعه کتابخانه‌های عمومی، با زمان‌شناسی مناسب و سریع، فعالیت‌های خود را از عرصه‌ عینی کتابخانه به فضای مجازی هدایت کرد تا پیوند و ارتباط خود با انسان این عصر را حفظ کند و بتواند با داروی کتاب در حفظ سلامت فکری و روحی مردم، گام‌هایی را بردارد.

بی‌شک، گستردگی کتابخانه‌ها و ارتباطات پویا با اعضا کتابخانه‌ها می‌تواند بزرگراهی باشد برای تزریق آگاهی و امید تا دست‌به‌دست یکدیگر، به‌سوی فردایی بهتر حرکت کنیم.

این‌جانب ضمن تبریک هفته کتاب، از مجموعه مدیریت و کتابداران خدوم شهرستان تفت در اقصی‌نقاط شهرستان به‌ویژه در مناطق روستایی که بار سنگین اما متعالی را بر دوش دارند که نزد خداوند متعال مأجور است و از تمامی تلاشگران عرصه اندیشه و قلم نهایت تقدیر و قدردانی رادارم و از خداوند متعال توفیق روزافزونشان را خواستارم.

علیرضا نوکار

فرماندار شهرستان تفت

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا