مدیر عامل کارخانه نوآوری یزد از بهره‌برداری فاز اول این کارخانه در ایام دهه فجر خبر داد و گفت:به منظور استقرار در فضاهای کار اشتراکی، فراخوان عمومی منتشر شده است

یزدفردا: مهدی رحمانی، مدیر عامل کارخانه نوآوری یزد گفت: کارخانه نوآوری استان یزد با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری در عرصه‌ای به مساحت ۱۷ هزار متر مربع واقع در بافت تاریخی مرکز استان به عنوان دومین کارخانه نوآوری کشور در حال راه‌اندازی است و تاکنون عملیات مرمت و بازسازی آن ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: کارخانه نوآوری یزد ترکیبی از شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی است. زیرساخت فیزیکی کارخانه در حال آماده‌سازی است اما اتفاق مهم حضور ذینفعان و بازیگران اکوسیستم نوآوری برای تعامل با هم است. بر این اساس فراخوانی منتشر کردیم و از تمامی بازیگران این حوزه یعنی صاحبان ایده، کارآفرینان و صاحبان سرمایه دعوت می‌کنیم که در این کارخانه حضور یابند و برای توسعه شکل‌گیری اقتصاد دانش بنیان نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این کارخانه به معنی ایجاد فضایی برای هم‌افزایی جوانان تحصیل‌کرده و خلاق در کنار کارآفرینان، مربیان کسب‌وکار و سرمایه‌گذاران است و توسعه تعاملات آنها موجب رشد اکوسیستم نوآوری کشور نیز می‌شود.

مدیر عامل کارخانه نوآوری یزد از ابراز علاقمندی شتابدهنده‌های صنعتی برای استقرار در فضاهای کار اشتراکی کارخانه نوآوری خبر داد و گفت: استان یزد رتبه ۵ از نظر صنعتی در کشور را دارد و تاکنون حدود ۸ شتابدهنده از صنایع مختلفی چون فولاد، نساجی، گردشگری و کاشی برای استقرار در این کارخانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

رحمانی خاطرنشان کرد: با آغاز به کار کارخانه نوآوری یزد، جوانان مستعد و خوش‌فکر این خطه موثرتر از گذشته، پا به عرصه راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوین در بخش مرکزی فلات ایران خواهند گذاشت تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارخانه نوآوری، نه‌تنها به ارائه خدمات و محصولات خود در یزد که به تصاحب بازارهای تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور و حتی به صادرات محصولات فناورانه خود به خارج از مرزهای ایران بیاندیشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا