معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هم اکنون ۷۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

یزدفردا: محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: با وجود چنین شرایطی، شاهد بی توجهی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و هم اکنون ۶۲ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

او افزود: کار کادر درمان در استان یزد همانند نجات غریقی است که در حال جمع کردن افرادی است که غرق شده یا در حال غرق شدن هستند.

نوری شادکام ادامه داد: ما هر انداز غریق نجات خوبی باشیم، توانایی نجات همه افراد در حال غرق شدن را نداشته و متاسفانه برخی از عزیزان جان خود را از دست می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: باید همه درباره این مساله فکر کنیم که چه مساله‌ای در حال رخ دادن در بالای رودخانه است که افراد در حال سقوط هستند. اگر فکری در این باره نشود تلاش برای نجات جان افراد در حال غرق شدن بی فایده است.

او قطع زنجیره انتقال را منوط به استفاده ۹۰ درصدی شهروندان از ماسک عنوان کرد و گفت: کرونا در موج سوم با هیچ کس شوخی ندارد، قدرت سرایت آن ۹ برابر شده، بیماری زایی شدیدتری ایجاد کرده و هم کودکان و جوانان و بانوان باردار و نوزادان را دربرمی گیرد.

نوری شادکام بر لزوم ورود قاطع‌تر مسئولان تأکید کرد و افزود: اگر مردم این بیماری را جدی نگرفته و مسئولان در زمینه پیشگیری به صورت قاطع وارد نشوند هر روز خبر‌های بدتری از این بیماری در استان خواهیم شنید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا