رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان بر لزوم احداث کتابخانه عمومی در محلات اردکان تاکید کرد.

یزدفردا: حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان با حضور در دفتر شهردار جدید اردکان گفت: در حال حاضر شش باب کتابخانه در سطح شهر اردکان فعال است، اما با توجه به وسعت شهر بسیاری از محلات همچون جنت‌آباد، مسکن مهر و خیابان شهید باهنر به کتابخانه عمومی دسترسی ندارند و یکی از انتظارات مردم نیز در این سال‌ها راه‌اندازی کتابخانه برای دسترسی همه مردم به فضا‌های فرهنگی است.

او با بیان اینکه تنها منبع درآمد کتابخانه‌ها، نیم‌درصد شهرداری است، ادامه داد: از شهردار جدید درخواست داریم که توجه ویژه‌ای به پرداخت این سهم داشته باشد تا بتوان پویایی کتابخانه‌ها را حفظ کرد.

مصطفی پوردهقان، شهردارجدید اردکان نیز در این دیدار کتابخانه‌ها را مکانی فرهنگی و عامل مهمی در ارتقای فرهنگ و دانش مردم دانست و گفت: آنچه یک شهر را در مسیر رشد و ترقی قرار می‌دهد نه ساخت خیابان‌های عریض و طویل است و نه میدان‌های بزرگ، بلکه رشد فرهنگ مردم، سبب توسعه و پیشرفت شهر می‌شود.

پوردهقان یکی از برنامه‌های خود را توسعه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و اظهار داشت: در طرح‌های جدید شهرداری که در محلات جنت‌آباد و کوشکنو اجرا می‌شود، توجه جدی به این حوزه خواهد شد.

شهردار اردکان همچنین بیان داشت: پیشنهاد می‌شود در پارک‌ها و بوستان‌ها به ویژه پارک در حال احداث بانوان، علاوه بر بوفه و مکان بازی، مکانی برای برپایی نمایشگاه کتاب و ایستگاه مطالعه تعبیه شود تا مردم بتوانند از این قسمت کتاب امانت گرفته و استفاده کنند.

این عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی شهراردکان درباره پرداخت سهم نیم درصد شهرداری نیز قول مساعد داد و افزود: این حق قانونی کتابخانه‌های عمومی است و شهرداری موظف است این سهم را پرداخت کند.

شهرداران هر شهر به عنوان یکی از اعضای حقوقی انجمن کتابخانه‌های عمومی آن شهر، نقش مهمی در بهبود وضعیت کتابخانه‌ها و فعالیت‌های آن دارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا