سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد از ابتلای ۵۷۶ نفر از کادر درمان این استان به بیماری کرونا خبر داد.

یزدفردا: دکتر ابراهیم سلمانی گفت: ۴۸ نفر از این تعداد را پزشکان، ۱۰۵ نفر کادر بهداشت و ۴٢٣ نفر را پرستاران و سایر کادر درمان تشکیل می دهند.

وی ضمن توصیه شهروندان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، زدن ماسک و شستن مرتب دست‌ها از آنها خواست با رعایت این نکات ضمن حفظ سلامتی خود به کادر درمان نیز برای عبور از بحران کرونا کمک کنند.

همچنین به دنبال درگذشت دکتر محمد فقیهی، رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بعلت ابتلا به کرونا، روسای دوره های گذشته این دانشگاه با صدور بیانیه مشترکی، این ضایعه را به جامعه پزشکی و مردم استان تسلیت گفتند.

در این بیانیه آمده است: نهالی که در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب و با همت و پیگیری‌های مستمر سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی‌ کاشته شد و در سال ۱۳۶۲ با پذیرش اولین گروه دانشجویان رشته پزشکی،‌ به عنوان اولین دانشگاه پس از انقلاب شروع به کار نمود اکنون و پس از گذشت ۳۷ سال، آن نهال کوچک به درخت تنومندی بدل گشته که دارای ۱۰ دانشکده و ده‌ها رشته در مقاطع مختلف می‌باشد.
بی‌تردید کسان بسیار زیادی از اعضا هیئت و پرسنل شریف دانشگاه در این رشد و بالندگی سهم و نقش داشته‌اند و در این قریب به چهار دهه عمر دانشگاه، مدیران و مسئولین متعددی پیشبرد امور دانشگاه را به عهده داشته‌اند.
شادروان، دکتر محمد فقیهی یکی از این مدیران خدومی بودند، که طی سال‌های ۶۶ تا ۷۰ در جایگاه ریاست دانشگاه، سکان هدایت و اداره دانشگاه را به عهده داشتند، انسانی شریف، وارسته، خدوم و بسیار مهربان  که خاطراتی خوش در اذهان همکاران خود گذاشت.
دفتر حیات این انسان شریف در روز ۲۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بسته شد.
این بیانیه به امضای دکترها دکتر منصور جمالی، سید محمد کاظمینی، محمدرضا بشارتی، احمد حائریان، سید جلیل میرمحمدی و محمدرضا میرجلیلی رسیده است.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد و رییس سازمان نظام پزشکی استان در بیانیه مشترکی ضمن تسلیت فوت این همکار پزشک نوشته اند: جامعه پزشکی استان یزد و خانوادۀ دانشگاه علوم‌ پزشکی یزد، ضایعۀ درگذشت این عزیز گرامی را به کلیه همکاران گرامی، خانوادۀ معزز آن بزرگوار و بیش از همه همسر محترمشان تسلیت گفته و برایشان صبری جمیل آرزو دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا