یزدفردا:رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور جزییات افزایش حقوق کارکنان شهرداری ها و شهرداران را اعلام کرد/ جمالی نژاد: تصویب افزایش حقوق کارکنان شهرداریها بیانگر اهمیت کارآمدی مدیریت شهری برای دولت است/ انگیزه کارکنان شهرداری ها با برابری حقوق آنها با دستگاههای دولتی افزایش می یابد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ضمن اعلام جزییات مصوبه هیات وزیران در زمینه افزایش حقوق کارکنان شهرداریها و شهرداران، تصویب این موضوع را بیانگر اهمیت کارآمدی مدیریت شهری برای دولت عنوان و ابراز امیدواری نمود که این مصوبه زمینه انگیزه بیشتر و دلگرمی شهرداران و کارکنان خدوم شهرداریها و تامین آتیه آنها را فراهم نماید.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: از آنجایی که نیروی انسانی در شهرداریها عامل اصلی و تاثیرگذار در توسعه شهر، اداره مطلوب شهر، پاسخ به انتظارات مردم، تامین درآمدهای پایدار و ... محسوب می شود، لذا فراهم نمودن افزایش بهره وری نیروی انسانی با توانمندسازی منابع انسانی و کارکنان موجود در شهرداریها حائز اهمیت می باشد و یکی از اولویتهای اصلی حوزه کاری وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در سالهای اخیر سعی و تلاش برای رفع مشکلات چندین ساله منابع انسانی شهرداریها بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مهم و اساسی در این عرصه، ترمیم حقوق و مزایای کارکنان شهرداریها بود، افزود: با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش هایی که برای حقوق و مزایای کارکنان دستگاههای دولتی از سال ۸۸ به بعد صورت پذیرفته، برای کارکنان شهرداریها لحاط نشده و آنها از این مزایا بهره مند نشده اند.

جمالی نژاد در ادامه اظهار کرد: از این رو با پیگیری های مکرر وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در سال های ۹۷ و ۹۸ دو پیشنهاد اصلاح آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران و اصلاح فوق العاده جذب و بهبود حقوق و مزایای کارکنان شهرداریها تقدیم دولت شد.

وی ادامه داد: دولت محترم در تاریخ ۲۷ بهمن ماه سال ۹۸ با افزایش۳۰درصدی فوق العاده جذب شهرداران و کارکنان شهرداریها موافقت نمود، لیکن با توجه به بررسی های به عمل آمده مشخص شد که با افزایش حقوق کارکنان دستگاههای دولتی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، شکاف میان حقوق و مزایای کارکنان شهرداریها و دستگاههای دولتی مجدداً افزایش یافته است.

جمالی نژاد افزود: از اینرو با توجه به اهمیت موضوع، در انتهای سال ۹۸ پیشنهادهای جدید مبنی بر افزایش فوق العاده جذب، برقراری فوق العاده خاص و افزایش فوق العاده بدی آب و هوا، محرومیت از تسهیلات زندگی و محل خدمت شهرداران و کارکنان شهرداریها به سازمان امور اداری و استخدامی کشور منعکس و این موضوعات در جلسات مکرر کارشناسی و مدیریتی بررسی و سپس در شورای حقوق و دستمزد با اصلاحاتی به تایید رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: در مصوبه هیات وزیران، سقف فوق العاده جذب مورد عمل کارکنان شهرداری های سراسر کشور و شهرداران، "به استثنای شهرداری تهران"، تعیین شده است و بر اساس آن سقف فوق العاده جذب شهرداران شهرداری های با درجات یک، دو و سه 165 درصد و کارکنان این شهرداری ها 160 درصد افزایش می یابد.

جمالی نژاد افزود: سقف فوق العاده جذب شهرداران شهرداری های دارای درجه چهار 170 درصد و کارکنان آن 165 درصد، شهرداران شهرداری های دارای درجه پنج 175 درصد و کارکنان آن 170 درصد، شهرداران شهرداری های دارای درجه شش 180 درصد و کارکنان آن 175درصد، شهرداران شهرداری های دارای درجه هفت 185 درصد و کارکنان آن 180 درصد افزایش می یابد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: همچنین سقف فوق العاده جذب شهرداران شهرداری های دارای درجه هشت 190 درصد و کارکنان آن 185 درصد، شهرداران شهرداری های دارای درجه نه 195 درصد و کارکنان آن 190 درصد، شهرداران شهرداری های دارای درجه ده 200 درصد و کارکنان آن 190 درصد، شهرداران شهرداری های دارای درجه یازده 205 درصد و کارکنان آن 195 درصد و شهرداران شهرداری های دارای درجه دوازده 210 درصد و کارکنان آن 195درصد افزایش می یابد.

جمالی نژاد اضافه کرد: سقف فوق العاده جذب رییس اداره در تمامی شهرداری ها 158درصد، کارشناس در تمامی شهرداری ها 148درصد و سایر مشاغل در شهرداریها 128درصد افزایش می یابد و سقف فوق العاده جذب مدیرکل و مدیران منطقه در شهرداری های دارای درجات هشت تا دوازده 178درصد و معاون مدیرکل و مدیریت ها در شهرداری های دارای درجات هفت تا دوازده 168درصد افزایش می یابد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا