ایمان شهسواری گفت: رفسنجان رتبه اول استان در کاهش جمعیت کیفری نسبت به سال گذشته را به دست آورده است و تصویب قانون کاهش مجازات حبس تعزیری از هفته آینده اجرایی می شود و با پیگیری ریاست قوه قضائیه کاهش جرایم کیفری را در زندان های کل کشور خواهیم داشت.

به گزارش رفسنجان فردا، دادستان رفسنجان در نشست خبری امروز تصریح کرد: از ابتدای تیر سال ۹۸ تا اول تیر سال ۹۹، سه هزار و ۱۵۴ پرونده در دادسرا بود که ۲۱ هزار پرونده وارد دادسرا شد و به ۲۲ هزار و ۷۶۷ پرونده رسیدگی شده است.

ایمان شهسواری با تاکید بر رسیدگی به پرونده های مسن و مانده احکام کیفری و پرونده هایی که موجب نارضایتی مردم شده است، گفت: در سال ۹۸ و سه ماهه اول سال جاری، ۹۱۳ پرونده عملکرد دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان بوده است و شعب بازپرسی توانست به ۹۰ درصد پرونده‌های مسن و مانده رسیدگی کند که از ۴۱۹ پرونده ۶۰ پرونده مانده است که باید به آنها رسیدگی شود.

وی یکی از سیاست های قوه قضاییه برای جلوگیری از فساد را راه اندازی ابلاغ الکترونیکی پرونده ها در دادسرای رفسنجان عنوان کرد و گفت: مردم با نصب این سامانه نرم افزاری روی گوشی موبایل از روند پرونده خود آگاه شده که در چه مرحله ای قرار دارد.

دادستان رفسنجان با اشاره به ارتباط و همکاری تنگاتنگ قوه قضاییه با دولت، افزود: باند توزیع و کشف ۲۹ کیلوگرم هروئین در رفسنجان، با دستگیری دو نفر متهم توسط وزرات اطلاعات متلاشی شد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ با درخواست از اداره آب و فاضلاب شهرستان، ۸۸ حلقه چاه غیرمجاز پلمب شد و در سال ۹۸ و ابتدای سال جاری، ۱۲۵ هزار و ۳۱۳ مترمربع از اراضی دولتی محدوده شهر رفسنجان با دستور دادستانی رفع تصرف شد.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۸ سه هکتار اراضی از محدوده منابع طبیعی با تشکیل پرونده قضایی در ابتدای سال جاری و ۳۱ باب کوره و ۲۰ مترمربع اتاقک نگهبانی بدون تشکیل قضایی رفع تصرف شد.

شهسواری گفت: در ابتدای سال ۹۹، محدوده اراضی ملی در خارج از شهر ۵.۵ هکتار در فردوسیه آزادگان، ۲ هزار مترمربع در رودین سرچشمه، سه هزار و ۴۸۲ متر مربع در روستای راویز رفع تصرف شد و ۹۹۳ مترمربع در سرچشمه که حکم آن صادر شده و منتظر رفع تصرف است.

دادستان رفسنجان با اشاره به سال جهش تولید و حمایت از مشاغل اقتصادی، گفت: با حمایت قوه قضاییه و تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در دادگستری مرکز استان از تعطیلی کارخانه اروند چرخ رفسنجان جلوگیری شد.

وی در سخنان خود به بیماری کرونا که از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده اشاره کرد و گفت: چندین دستور قضایی و بازدید از بانک ها و نقاط شلوغی که امکان انتشار ویروس وجود داشت صادر شد و همچنین با همکاری مقامات قضایی انتخابات سال گذشته بدون هیچ تخلفی برگزار و در اسرع وقت تایید شد.

وی خاطر نشان کرد: در اواخر سال گذشته در دادسرای رفسنجان دو شعب تحقیقی دادیاری برای رسیدگی سریع تر به پرونده ها احداث شد و ۴ نفر کارمند به این مجموعه اضافه گردید.

ایمان شهسواری با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی جمعیت کیفری زندان رفسنجان، گفت: رفسنجان رتبه اول استان در کاهش جمعیت کیفری نسبت به سال گدشته را به دست آورده است و تصویب قانون کاهش مجازات حبس تعزیری از هفته آینده اجرایی می شود و با پیگیری ریاست قوه قضائیه کاهش جرایم کیفری را در زندان های کل کشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۳۷۰ نفر خرده فروش از رفسنجان و توابع شهر دستگیر و ۵۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس کشف شد.

دادستان رفسنجان برخورد قاطع با اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم در فضای حقیقی و مجازی را از جمله اقدامات مهم دادسرای انقلاب عنوان کرد. رفسنجان زیبا/

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا