فرماندار شهرستان تفت گفت: از این هفته نماز جمعه در مناطق شهری و روستایی شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و استفاده از ماسک، دستکش، مهر و سجاده شخصی برای حضور در این مراسم عبادی – سیاسی الزامی است.

"علیرضا نوکار" در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این شهرستان که مسئولان ستاد نماز جمعه مناطق شهری و روستایی شهرستان نیز در آن حضور داشتند بیان نمود: از این هفته نماز جمعه در مناطق شهری و روستایی شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و نمازگزاران برای حضور در این مراسم عبادی- سیاسی ماسک، مهر و سجاده شخصی به همراه خود داشته باشند.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به شلوغی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شهر تفت خاطرنشان کرد: از امشب تا اطلاع ثانوی خاموشی پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها از ساعت 22 در دستور کار شهرداری تفت قرار خواهد گرفت.

نوکار با اشاره به درخواست هیئت مکتب الشهدا تفت برای برگزاری جشن زیر سایه خورشید و نحوه برگزاری این مراسم بیان داشت: با توجه به نظرات اعضای ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا برگزاری مراسم عمومی جشن زیر سایه خورشید با تعداد محدود و رعایت اصول بهداشتی برگزار و سعی خواهد شد با پخش زنده این برنامه از صداوسیما و فضای مجازی مردم از این مراسم مذهبی بهره‌مند گردند ولی سایر برنامه‌های این جشن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند برگزار شود.

فرماندار تفت در ادامه خواستار شروع غربال‌گری سلامت در مهمان شهر انصار شد و بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مهمان شهر نیز تأکید کرد.

وی با اشاره به درخواست‌های مردمی برای برگزاری مراسم‌های عمومی در نقاط مختلف شهرستان اظهار داشت: ضروری است برای برگزاری مراسم‌های عمومی نظیر یادواره‌های شهدا، مسئولان مربوطه با حضور در شبکه بهداشت و درمان مجوزهای برگزاری این مراسم‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اخذ و در صورت لزوم این موارد در ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله از شیوع کرونا به بحث گذاشته خواهد شد.

 

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا