پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال احمراستان یزد، صبح امروز 23 خرداد ماه همزمان با سایر استان های کشور با استقبال با شکوهی از سوی اعضای داوطلب، جوانان، امدادگران و نجاتگران برگزار شد.
محسن حرازی زاده مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد در ابتدای برنامه با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد داوطلب محور است و داوطلبان نقش اساسی در تصمیم گیری ها و فعالیت ها دارند افزود: مشارکت و حضور بالای اعضا در این انتخابات عاملی بسیار مهم در افزایش سرمایه اجتماعی این نهاد و ارتقای هر چه بیشتر خدمت رسانی ما می شود.

وی ادامه داد: هلال احمر بزرگترین NGO جهان و یک فدراسیون جهانی است و هدف و تلاش آن بر این است که با حفظ کرامت انسانی به بهترین شکل به مردم خدمت کند.

حرازی زاده با بیان اینکه نیروی جوان در امور اجرایی کشور میتوانند نقش به سزایی را ایفا کنند اضافه کرد: مشارکت جوانان فعال و خوش فکر در فعالیت های بشر دوستانه میتواند شروعی برای کسب تجربه و اثر گذاری آنها در آینده باشد.

این مقام مسئول همچنین با عنوان اینکه نیروی جوان ما در بخش امداد و نجات نقش مهم و عاملی موثر هستند اظهار کرد: افتخار ماست اگر جوانان بتوانند با معرفی فعالیت های بشر دوستانه به همسانان خود گزینه ای اثر گذار در جهت خدمت و کمک های خیر به مردم باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه یکی از اهداف این نهاد آموزش و آگاهی رسانی درست در مسائل گوناگون به شهروندان هست افزود: با آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان میتوانیم از بسیاری از بلایایی که به دست انسان صورت میگیرد و همینطور آسیب های جسمی و روحی افراد جلوگیری بکنیم.

او همچنین خاطر نشان کرد: در سال 98 اقدامات خوبیدر این زمینه صورت گرفته است اما هنوز جای کار دارد.

در آخر حجت السلام و المسلمین شعشعی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه حضور در انتخابات یکی از مصادیق سبقت در کار خیر است تاکید کرد: ما با مشارکت و همینطور انتخاب بهترین نمایندگان خود را برای آینده ای بهتر آماده می کنیم.

لازم به ذکر است این انتخابات بر اساس قوانین فدراسیون بین المللی صلیب سرخ جهت شکل گیری مجمع و شورای عالی هلال احمر هر چهار سال یک بار برگزار می شود.

 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا