فرماندار شهرستان تفت در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا این شهرستان گفت: بازرسی‌های ویژه از ادارات، اصناف و کارگاه‌های تولیدی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته و حضور افراد و ارباب‌رجوع در ادارات با همراه داشتن ماسک امکان‌پذیر است.

"علیرضا نوکار" در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا این شهرستان به شرایط خاص شهرستان اشاره و بیان داشت: با توجه به ییلاقی بودن شهرستان تفت در تعطیلات پایان هفته گذشته حدود هشتاد هزار خودرو در سطح مناطق شهرستان تردد داشته‌اند.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به سالمندی جمعیت این شهرستان خاطرنشان کرد: این حضور جمعیت از نقاط مختلف کشور و استان در نقاط شهری و روستایی شهرستان درصد افزایش آمار مبتلایان در شهرستان را بیشتر کرده است.

نوکار ادامه داد: در این راستا ضروری است همشهریان در مناطق شهری و روستایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سرلوحه کار خویش قرار داده و از ترددهای غیرضروری بپرهیزند.

رئیس ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا شهرستان تفت تصریح نمود: اعمال محدودیت‌های جدید منوط به ابلاغ دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا است و ستاد شهرستانی نظرات کارشناسی خود را برای بررسی به ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ارسال خواهد کرد.

فرماندار تفت خواستار تشدید بازرسی‌های ویژه از ادارات، اصناف و کارگاه‌های تولیدی شد و افزود: در حد امکان پاسخگویی و رسیدگی به کار ارباب‌رجوع از طریق فضای مجازی و تلفن صورت گرفته تا حضور فیزیکی مردم در ادارات کاهش یابد.

وی ادامه داد: در این راستا ضروری است که رسیدگی به امورات مردم در ادارات و دستگاه‌ها معطل نماند و کارگروه‌ها و جلسات مربوط به رسیدگی مشکلات مردم در اسرع وقت برگزار شود.

فرماندار شهرستان تفت گفت: حضور افراد و ارباب‌رجوع در ادارات با همراه داشتن ماسک امکان‌پذیر است و پذیرایی و فعالیت آبدارخانه در ادارات نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

علیرضا نوکار هم‌چنین از ادامه ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در فضاهای بسته، ترحیم، عروسی و پذیرایی در آرامستان ها خبر داد.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت نیز در این جلسه علت افزایش آمار مبتلایان در این شهرستان مسافرت یا پذیرش مهمان از شهرهای وضعیت قرمز عنوان نمود و اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل افزایش آمار مبتلایان تشدید بیماریابی در شهرستان است و از خانواده افراد مبتلا نیز تست‌های مربوط به این ویروس گرفته‌شده است.

دبیر ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا خواستار کاهش سرعت رفع محدودیت در شهرستان تفت شد و بیان داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم برای مقابله با این ویروس باید به یک فرهنگ تبدیل شود و از عادی‌سازی ویروس کرونا جلوگیری شده و حساسیت‌ها به این ویروس همچنان وجود داشته باشد.

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا