با اعلام مفقودی چهار مهندس معدن در شهرستان بهاباد، هلال احمر این شهرستان با انجام عملیات امدادی موفق به نجات آنها شدند.

بیابان‌ها و کوهستان‌های یزد به دلایل متعددی جاذبه‌های بسیار خوبی برای جذب افراد علاقه‌مند به این عرصه‌ها هستند، زیبایی منحصر به فرد و جاذبه‌های گردشگری از یک طرف زمینه‌ساز جذب دوستداران طبیعت به این نقاط می‌شود و از طرف دیگر ذخایر معدنی بسیار زیاد و خوب این مناطق هم زمینه جذب مهندسان معدن برای اکتشاف ذخایر معدنی است.

این جاذبه‌ها علاوه بر اینکه سبب لذتی وصف نشدنی برای گردشگران و سودی سرشار برای معادن می‌شود، اما در بعضی مواقع هم به دلیل ورود افراد به مناطق بکر و دست نخورده سبب ایجاد مشکلاتی برای آنها می‌شود که از جمله این مشکلات، گم شدن افراد در این مناطق است.

در طول سال افراد زیادی در مناطق مختلف کوهستانی و بیابانی استان یزد راه خود را گم می‌کنند و با اعلام درخواست از هلال احمر و نهادهای امدادی نجات پیدا می‌کنند و البته در برخی موارد هم متاسفانه به دلیل حوادثی که برای این افراد به وجود می‌آید جان خود را از دست می‌دهند یا مصدوم می‌شوند.

از جمله این موارد، مفقود شدن چهار مهندس   نخبه و جوان زمین شناس و اکتشاف معدن در شهرستان بهاباد است که از شامگاه پنجشنبه در اثر نقص فنی خودرو در بیابانهای شرق این شهرستان گیر کرده بودند.

حسن رضاپور بهابادی رئیس جمهیت هلال احمر شهرستان بهاباد در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: با اعلام مفقودی این افراد، دو اکیپ امدادی شامل نیروهای هلال احمر و مدیریت بحران شهرستان برای یافتن این مهندسان به منطقه اعزام شدند و عملیات خود را در مناطقی که اثر حضور آنها وجود داشت انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت نیروهای امدادی هلال احمر و مدیریت بحران شهرستان موفق شدند امروز صبح  جمعه این افراد را در منطقه‌ای  بیابانی شرق شهرستان پیدا کرده و به مرکز شهر منتقل کنند.

رضاپور با اشاره به تصویر مکانی این عملیات گفت: نقطه A آخرین محلی است که ما از موقعیت مکانی آنها اطلاع داشتیم و عملیات به سمت چند ضلعی بالای تصویر انجام و در نهایت موفق به پیدا کردن آنها شدیم.

نیروهای امدادی هلال اهمر در طول سال با به خطر انداختن جان خود نجات بخش افراد بسیاری هستند که در اثر حوادث مختلف با مشکل مواجه شده‌اند.

انتهای پیام /










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا