به مناسبت هفته ارتباطات و روز جهانی مخابرات، آئین افتتاح 7پروژه‌ مخابراتی مناطق محروم مخابرات منطقه یزد به صورت ویژه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه یزد، در این نشست که با حضور زارع مدیر کل  دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، زارع مدیر مخابرات منطقه یزد، پاکدل مدیر کل فناوری اطلاعات استان و فرمانداران شهرستانها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، مدیر مخابرات منطقه به ارائه گزارشی از 7 پروژه  قابل بهره برداری پرداخت.

وی اظهار داشت: 7 پروژه مخابراتی روستایی به صورت خاص در 5 شهرستان ابرکوه، اردکان، اشکذر، بهاباد و مهریز به بهره برداری می رسد تا بتوانیم خدمات ویژه ای ارتباطی برای روستاییان استان فراهم آوریم.

مدیر مخابرات منطقه یزد سرمایه گذاری برای این پروژه ها را حدود 23 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : این پروژه ها شامل افزایش تکنولوژی 3G و  4Gدر روستاهای شهدا و شمس آباد ابرکوه و سایت ده جمال و وحدت شهرستان بهاباد و همچنین توسعه ظرفیت اینترنت پرسرعت خانگی در روستا های فیروزآباد ابرکوه، مغستان و زرجوع شهرستان اردکان، و مزرعه میان اشکذر و نیز دره شهرستان مهریز می باشد.

در ادامه مدیر کل  دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ضمن تبریک هفته ارتباطات از خدمات مخابرات قدردانی کرد و افزود: امیدواریم که تمامی مردم استان از ظرفیت های ارتباطی بهره مند شوند.

وی افزود: استان یزد در حوزه ارتباطات از استان های برتر کشور است و باید تلاش کرد تا نقطه فاقد ارتباط در استان وجود نداشته باشد و باعث رضایتمندی مردم در این ارتباطات شود.

در این نشست پاکدل مدیرکل فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: استان یزد در حوزه روستایی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و این افتخار محصول سالها تلاش و کوشش مجموعه مخابرات، اداره زیرساخت  و فرمانداران بوده است.

وی به مسئولیت های وزارت ارتباطات در حوزه روستایی اشاره کرد و افزود: تا کنون 354 روستای استان از سرویس  اینترنت پرسرعت برخوردارند ولی متاسفانه 20 درصد بیشتر از این سرویس استفاده نمیکنند که باعث هزینه زیادی شده است.

همچنین هر یک از فرمانداران حاضری در این ارتباط مشکلات و مسائل مخابراتی حوزه شهرستان خود را با مدیر مخابرات منطقه یزد در میان گذاشتند.

شایان ذکر است در این نشست فرمانداران و معاونین شهرستان های استان از طریق ویدئو کنفرانس سئوالات و مشکلات خود را مطرح کردند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا