مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به نقش نماز در تقویت بعد معنوی و زندگی انسان بر توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه به خصوص در دستگاههای دولتی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، "علی نمازی " در نشست شورای اقامه نماز این اداره کل با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری امر مهم نماز، اظهار داشت: اقامه نماز و حضور  خالصانه در این فریضه الهی، انسان را از خطاها و لغزش ها باز می دارد.

وی با قدردانی بر توجه به اصل نماز، فارغ از مسایل اداری و ارزیابی های انجام شده تاکید کرد وگفت: نماز، موجب سرافرازی انسان در پیشگاه خداوند می شود.

امام جماعت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این نشست پاداش اخروی نماز را یادآور شد و گفت: انسان های مومن هم نماز را به پای می دارند و هم از آن مواظبت می کنند.

حجت الاسلام "حسین مظفری " در روایات ها آمده است حضرت امام رضا (ع) در حال نوشتن مطلبی بودند همین که صدای اذان بلند شد جمله را ناتمام گذاشتند و به سوی نماز شتافتند.

وی با بیان اینکه نماز اولین واجبات مسلمانان است گفت: نماز آن قدر اهمیت دارد که هیچ گاه و حتی در هنگام بیماری از انسان ساقط نمی شود؛ اما روزه در مسافرت و بیماری از انسان ساقط می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این نشست با ارائه گزارشی از شورای اقامه نماز اداره کل گفت: این اداره کل توجه ویژه ای به امر نماز دارد.

مجید کرباسی افزود:  بر اساس ارزیابی های انجام شده این اداره کل در سطح کشور و استان در بحث ترویج فرهنگ نماز برتر شناخته شد.

پیگیری تحقق منویات مقام معظم رهبری به منظور رونق بخشی به اقامه نماز، برگزاری جلسات منظم شورای اقامه نماز، تشویق کارکنان به نماز اول وقت، تنظیم وقت نماز به مدت 20 دقیقه، حضور به موقع امام جماعت در موعد مقرر، پخش اذان در محیط اداری، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط، مسابقات کتابخوانی نماز و نهج البلاغه، تجلیل و تقدیر از خادمان نماز، همکاری مستمر با ستاد اقامه نماز، برگزاری منظم مراسم زیارت عاشورا، برگزاری  مراسم اعیاد و مناسبت های مذهبی از جمله فعالیت های ستاد اقامه نماز اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد می باشد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا