جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی بهاباد با محوریت بررسی مشکلات ناحیه صنعتی بهاباد به ریاست فرماندار و با حضور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد و جمعی از مسئولین واحدهای این ناحیه صنعتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بهاباد صبح امروز دوشنبه دوم دیماه 98 با محوریت بررسی مسائل و مشکلات ناحیه صنعتی بهاباد به ریاست فرماندار و با حضور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد، مسئولین اعضای ستاد و جمعی از سرمایه گذاران و مسئولین واحدهای صنعتی مستقر در این ناحیه صنعتی برگزار شد.

فرماندار بهاباد با اشاره به نرخ 17 درصدی بیکاری در شهرستان بهاباد طی سخنانی گفت: شهرستان بهاباد منطقه ای کمتر توسعه یافته است و باتوجه به فاصله ای که تا مرکز استان دارد خواستار در نظر گرفتن مشوق هایی برای جذب سرمایه گذار جهت رونق ناحیه صنعتی بهاباد شد.

"محمدمهدی خانی زاده" یکی از درخواست های سرمایه گذاران را افزایش دوره تنفس در بازپرداخت تهسیلات بانکی عنوان نمود و گفت: افزایش دوره تنفس تسهیلات پرداختی به متقاضیان نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی کارآفرینان دارد که می طلبد اهتمام ویژه ای به شهرستان بهاباد شود.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این ناحیه صنعتی جوابگوی نیازهای صنایع جوار معدنی و فرآوری محصولات نخواهد بود که می طلبد هرچه سریعتر بررسی لازم جهت تعیین مکان شهرک صنعتی بهاباد انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد با اظهار اینکه توسعه نامتوازن در استان وجود دارد و برخی از شهرستان ها غفلت شده است گفت: جهت رفع مشکلات ناحیه صنعتی بهاباد و در حد امکان و اختیارات قانونی، شهرستان بهاباد فراتر دیده خواهد شد.

"سیدعلی عزالدینی" تصریح کرد: به منظور حمایت از تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید و برای رونق یافتن صنعت و افزایش سرمایه گذاری در بخش صنعت این شهرستان، مشوق های ویژه ای در نظر گرفته می شود.

تعیین مشوق های ویژه برای حضور سرمایه گذاران و انتقال کارگاه های مزاحم شهری به ناحیه صنعتی بهاباد، پرداخت تسهیلات با دوره تنفس به متقاضیان، تعیین تکلیف زمین های تملیکی راکد مانده و حریم این ناحیه صنعتی، افزایش سطح خدمات، ساماندهی ورودی این ناحیه صنعتی، برگزاری تورهای کارآفرینی و دوره آموزشی برای صنعت گران و انجام بررسی های لازم برای جانمایی شهرک صنعتی شهرستان از برخی مباحث و مصوبات این جلسه بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا