در شرایطی که دیدار استقلال-سپاهان در جام حذفی می توانست جذابترین رقابت این هفته فوتبال ایران باشد ، این مسابقه با دستور استانداری لغو شد.

امروز حمید استیلی سرمربی تیم امید ایران در ورزشگاه شهر قدس حضور یافته و بازی تیم های سایپا و ذوب آهن را از نزدیک تماشا کرد. او در حاشیه این بازی در گفتگو با خبرنگاران گفت: از فدراسیون با من تماس گرفتند و گفتند که بازی استقلال - سپاهان به دلیل آلودگی هوا لغو شده است.

 

با صحبتهای استیلی مشخص بود که تصمیم برگزارکنندگان بازیها برای لغو این بازی جدی است؛خبری که ساعتی بعد با انتشار یک اطلاعیه در سایت سازمان لیگ رسمی شد.اطلاعیه ای که در آن چنین آمده: طبق مقررات و به جهت حفظ  سلامت ورزشکاران و تماشاگران ، تمامی مسابقات لیگ برتر و سایر رده های لیگ و جام حذفی و مسابقات رده های سنی مختلف سراسر کشور که در استان تهران برگزار می شود،  لغو و به تاریخی که متعاقبا اعلام می‌گردد موکول خواهد شد.

 

این درشرایطی است که باتوجه به این که سپاهان از شرایط مناسب تری برای این بازی برخوردار است، آن ها با استناد به قوانین جام حذفی اعتقاد دارند که اگر علت لغو بازی آلودگی هوا باشد، این مسابقه باید به یک شهر همجوار انتقال داده شود و لغو بازی غیرقابل قبول است.

 

 در عین حال فدراسیون فوتبال باتوجه به درگیری سه بازیکن کلیدی تیم امید در این مسابقه، ترجیح می‌داد این مسابقه را به وقت دیگری موکول کند. اگرچه به سختی می‌شود در تقویم مسابقات این فصل فوتبال ایران (پلی آف آسیا، لیگ قهرمانان و لیگ برتر) جایی برای این بازی پیدا کرد و حالا باید دید که کمیته مسابقات چه چاره ای برای این بازی بزرگ خواهد کرد.

 

لازم به ذکر است که دیدار تیم های استقلال - سپاهان قرار بود روز دوم دی ماه در ورزشگاه آزادی برگزار شود. همچنین تیم پرسپولیس در همین تاریخ و در ورزشگاه تختی آبادان باید به مصاف شهرداری ماهشهر برود و سپس در آخرین بازی پیش از تعطیلات، روز ششم دی ماه میزبان نساجی باشد. هنوز سازمان لیگ و استانداری در خصوص این بازی اظهار نظر نکرده اند.

  • نویسنده : ورزش سه
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا