سامانه اتوبوس یاب ،YazdBus، در شهر یزد اجرا می‌شود.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد در جلسه بررسی سامانه الکترونیکی اتوبوس یاب با مجریان طرح سامانه گفت: در فاز اول این طرح، مسیر سه راه شحنه تا میدان اطلسی بصورت پایلوت اجرا و در فاز‌های بعدی، دیگر مسیر‌های شهر پوشش داده خواهد شد.
بیکی افزود: با اجرای این طرح و با همکاری سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر، شهروندان موقعیت اتوبوس‌ها را مشاهده و بر اساس موقعیت اتوبوس، برنامه کاری خود را زمان بندی می‌کنند.
در این سامانه، شهروندان ایستگاه مورد نظرشان را در نقشه انتخاب و سامانه اتوبوس یاب، مسیر‌های منتهی به آن ایستگاه را نمایش و نزدیکترین اتوبوس به ایستگاه مورد نظر، همراه با فاصله و زمان تقریبی تا ایستگاه انتخاب شده را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.
در جلسه امروز سرپرست سازمان فاوا با مجری طرح سامانه اتوبوس یاب، تمامی ایستگاه‌های مسیر سه راه شحنه تا میدان اطلسی بررسی شد که در این مسیر بصورت رفت و برگشت ۱۳ دستگاه اتوبوس و ۵۰ ایستگاه در سامانه اتوبوس یاب قرار گرفت.
در ادامه پروژه نیز در پایانه‌ها و برخی ایستگاه‌های اتوبوس، تابلو‌های هوشمند اطلاع رسانی فاوا با قابلیت نمایش فاصله و زمان تقریبی رسیدن اتوبوس نصب خواهد شد.

  • نویسنده : خبرگزاری صداوسیما
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا