فرماندار رفسنجان گفت: سلامتی مردم شوخی نیست و اگر فعالیت کوره‌های ذوب مس غیرمجاز بوده و برای سلامتی مردم خطرآفرین باشد باید تعطیل شوند.

یزدفردا: فرماندار رفسنجان گفت: سلامتی مردم شوخی نیست و اگر فعالیت کوره‌های ذوب مس غیرمجاز بوده و برای سلامتی مردم خطرآفرین باشد باید تعطیل شوند.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مجید فصیحی هرندی  در جلسه کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان رفسنجان گفت: سلامتی مردم شوخی نیست و اگر فعالیت کوره‌های ذوب مس در حومه رفسنجان غیرمجاز بوده و برای سلامتی مردم خطرآفرین باشد باید تعطیل شوند و در صورت تکرار، شرکت مس نباید به این افراد مواد اولیه دهد.

 مصطفی بخشی بخشدار مرکزی رفسنجان هم در این جلسه با اشاره به فعالیت کارگاه‌های ذوب مس در حومه غربی و شهرک هزارواحدی رفسنجان گفت: این موضوع موجب مهاجرت از شهرک نفت به شهرهای دیگر شده و اعتراضاتی در پی دارد.

رئیس اداره محیط ‌زیست رفسنجان نیز در این رابطه گفت: بعضی از این کوره‌ها تعطیل شدند و تعدادی که فعال هستند به دلیل این بوده که مواد تخلیه کرده بودند و مقرر شد ظرف مدت یک ماه باری که تخلیه کردند را سروسامان دهند و بعد از اخذ مجوز با نصب فیلتر می‌توانند فعالیت کنند.

کامران قربی افزود: گرچه اگر فیلتر هم داشته باشند مکان فعالیت‌شان مناسب نیست./مهر

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا