سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران با استاندار یزد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی طالبی در این دیدار که در استانداری برگزار شد ضمن معرفی ظرفیت ها و قابلیت های استان گفت: ‌استان یزد آمادگی کامل برای ارتباط با اوکراین و توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی و مبادلات تجاری را دارد.
طالبی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، کشاورزی، معدنی ‌و صنعتی یزد برای توسعه ارتباط با سایر کشورها ازجمله اوکراین اشاره کرد و گفت: می توان از اشتراکات استان یزد و اوکراین برای ارتباط بیشتر و توسعه روابط استفاده کرد.
استاندار در بخشی دیگر از صحبت های خود با استقبال از طرح خواهر خواندگی دو شهر تاریخی لویو اوکراین و یزد گفت: امیدواریم با برقراری این خواهر خواندگی روابط گسترش یابد.


هیچ کشوری نمی تواند رابطه بین ایران و اوکراین را تضعیف کند


 سفیر اوکراین در این دیدار از آمادگی کشورش برای همکاریهای دو جانبه اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک در یزد خبرداد.
سرگئی بوردیلیاک در این دیدار با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: اعتقاد داریم که هیچ کشور سومی نمی تواند روابط بین ایران و اوکراین را تضعیف کند.
وی افزود: اوکراین خاک بسیار حاصلخیزی دارد و از این رو در زمینه کشاورزی دارای ظرفیت های ویژه ای است و جزو بزرگترین کشورهای صادرکننده گندم و دانه های روغنی به حساب می آید و در همین راستا آمادگی همکاری ها با ایران و بخصوص استان یزد را داریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا