مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به همراه معاونان و جمعی از همکاران خود با حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد، به تشریح نحوه برگزاری آیین ملی تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر کشور در استان پرداخت.

یزدفردا:مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به همراه معاونان و جمعی از همکاران خود با حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد، به تشریح نحوه برگزاری آیین ملی تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر کشور در استان پرداخت.

 رقیه دوست فاطمی‌ها در این جلسه که غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد؛ اعضای کمیسون فرهنگی شورا و عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد حضور داشتند، با بیان اینکه یزد در آبان‌ماه سال جاری میزبان آیین ملی تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر کشور خواهد بود، گفت: این مراسم به مناسبت 24 آبان، روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» و با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در یزد برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: این اتفاق ملی برای نخستین بار به میزبانی یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود و به دلیل انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، میزبانی از این آیین در سال جاری به شهر یزد واگذار شده است.

وی همچنین از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد خواستار همراهی و پشتیانی مادی و معنوی برای برگزاری مطلوب مراسم و تعامل ویژه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برای تبلیغات گسترده این رویداد ملی در سطح شهر شد.

غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از برگزاری آیین ملی گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در یزد، قول مساعد داد همه دستگاه‌های فرهنگی شهر و به ویژه شهرداری یزد و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تمام توان و ظرفیت خود را برای برگزاری مطلوب این آیین صرف کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با موافقت صحن علنی شورا و پیگیری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، بخشی از هزینه‌های برگزاری این مراسم توسط شهرداری یزد تأمین شود.

گفتنی است، شهر یزد که به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 98 انتخاب شده است، در روز 23 آبان میزبان کتابداران و کتابخوانان برگزیده کشور در آیین ملی بزرگداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» خواهد بود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا