استاندار یزد در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق در حوزه کاهش اعتیاد، بر ضرورت اولویت‌بندی طرح‌ها و برنامه‌های استان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،‌ عصر یکشنبه ۲۸ مهرماه ۹۸، پنجمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست "محمدعلی طالبی" و با حضور "احمد تر‌حمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و دبیر و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با اشاره به تاکید رئیس جمهوری‌ در ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با ضرورت برنامه ریزی دقیق در حوزه اعتیاد و ثمربخشی این برنامه‌ها با توجه به تهدیداتی که در مورد مواد مخدر و روانگردان ها وجود دارد، بر ضرورت اولویت بندی طرح ها و برنامه های استان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: در این مسیر لازم است از تجربیات سایر کشورها به ویژه کشورهایی که در حوزه کنترل و کاهش مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن موفق بوده اند، استفاده و با یک برنامه ریزی دقیق در حوزه مبارزه با مواد مخدر با جدیت بیشتری ورود پیدا کنیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: در بحث ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر و بی‌خانمان نیز لازم است به این موضوع توجه شود که انجام دقیق و درست این طرح برای حیثیت کشور بسیار مهم است و در استان یزد نیز با توجه به اینکه به ثبت جهانی رسیده و شهری توریستی می باشد باید برای امنیت روانی و فرهنگی گردشگران پاک‌سازی چهره شهر با جمع آوری متکدیان خارجی و معتادان بی‌خانمان و متجاهر صورت گیرد.
"طالبی" با اشاره به تدوین سند ائتلاف استانی تحول نظام مدیریت و ساماندهی معتادان بی خانمان و متجاهر در این نشست، خاطرنشان کرد: این سند بر روی ساماندهی معتادان بی خانمان و متجاهر متمرکز شده است که ‌نبود آن را در جلسات قبل نیز احساس می کردیم، در این حوزه نیاز به هماهنگی و ائتلاف بین دستگاه های مختلف داریم و اگر این سند هم در اجرا دارای اشکالاتی می باشد لازم است آن را به ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر کشور منعکس کنیم.
‌استاندار یزد در پایان از اداره کل آموزش و پرورش استان نیز خواستار اجرای ‌دقیق طرح یاری‌گران زندگی و ارائه گزارش آن در جلسه آینده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ‌استان نیز در این نشست گفت: اجرای طرح یاری‌گران با هدف جلب همکاری مردم و تشکل‌ها و همراهی دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌شود.
"سیدمصطفی کرباسی" افزود: اجرای این طرح ملی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به استان‌ها ابلاغ شده و درمان معتادان و صیانت از خانواده‌های آن‌ها از اهداف طرح است.
‌کرباسی ادامه داد: در اجرای این طرح برای هر دستگاه، راهبردهای مشخصی تعریف شده و زمان اجرای آن از مهر ماه‌ ‌سال جاری تا پایان برنامه توسعه ششم مشخص شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ‌استان در پایان خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد ‌استان نیز باید در قالب این طرح  در راستای مبارزه با مواد مخدر حمایت شوند.
گفتنی است در این نشست "فرجام فاضلی" فرماندار شهرستان خاتم و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان گزارشی از اقدامات و برنامه های انجام شده در رابطه با کاهش اعتیاد و جمع آوری معتادان متجاهر در خاتم ارائه داد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا