استاندار یزد در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک گفت: در فراخوانی که از مردم خواستم تا مطالبات و پیشنهادات خود را در آستانه سفر ریاست محترم جمهور به استان یزد مطرح کنند، ازجمله مواردی که مطرح شده بحث توسعه دولت الکترونیک در استان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک که عصر سه شنبه ۱۶ مهر ماه ۹۸ ‌ با حضور "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت همه اعضاء کارگروه در جهت توسعه دولت الکترونیک، گفت: مبحث دولت الکترونیک اولویت نظام و مردم است که در جهت تسهیل و ارتقا‌ی سطح خدمات به مردم از جمله ضرورت‌های جامعه است.
"طالبی" همچنین اظهار کرد: دولت الکترونیک در پیوند عمیقی با حکمرانی خوب و تحقق شاخص‌های آن است و حتی در جلسه ارائه برنامه هیئت دولت جزو برنامه هایی که برای استان یزد ارائه کردم تحقق توسعه دولت الکترونیک بود و رئیس جمهور در جمع‌بندی جلسه بر توسعه دولت الکترونیک در استان‌ها تاکید داشتند.
استاندار یزد با اشاره به انتشار فراخوان سوال از مردم در جهت دریافت پشنهادات و مطالباتشان در آستانه سفر رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی و استقبال مردم در کمتر از ۲۴ ساعت، اظهار کرد: با توجه به تعهدی که به مردم داشتم تا همه موارد را مطالعه کنم چند مسئله جزو اولویت‌های مردم است که در کنار مسائلی همچون ایجاد فضاهای تفریحی گردشگری، بحث انتقال آب و استفاده از انرژی خورشیدی و ساماندهی مهاجرت در استان، مسئله توسعه دولت الکترونیک جزو اولویت‌های اصلی مردم است.
وی همچنین در ادامه از تجربه‌ اشتراک موضوعی در این سطح که برای اولین بار داشته است، افزود: در سیستم اداری چه سازوکاری داریم که در ۲۴ ساعت به صورت گسترده نظرات مردم را دریافت کند و این فضا و امکاناتی که در اختیار ماست بخشی از دولت الکترونیک است که از آن کمتر استفاده می‌کنیم.
"طالبی" با مناسب خواندن مصوبات پیشنهادی عنوان کرد: لازم است کمیته کاری که توسط معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار پیشنهاد شده است بصورت مرتب تشکیل جلسه دهد و موضوعات را مورد بررسی قرار دهد.
وی همچنین تصریح کرد: لازم است در جلسات سازمان مدیریت و دستگاه‌های اجرایی، پروژه‌ها و اقداماتی که در سطح استان قابل تعریف و انجام است شناسایی شوند تا جدا از طرح‌های ملی، فعالیت‌ها در استان با نگاه استفاده از ظرفیت‌ها در جهت توسعه دولت الکترونیک انجام شود تا با این چشم انداز در این مسئله در کشور شاخص باشیم.
استاندار یزد ضمن تاکید بر استفاده از طرح‌ها و ایده‌های خوبی که می‌تواند در استان انجام و به عنوان الگو شناخته شود، افزود: البته در این راستا باید موانعی که وجود دارد را شناسایی و با همکاری دستگاه‌ها و حمایتی که انشاالله انجام خواهد شد در جهت رفع آن اقدام کنیم.
"طالبی" در پایان سخنان خود گفت: بحث توسعه دولت الکترونیک را به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی مدیران در همه بخش‌ها در نظر گرفته‌ایم و مدیری که به این امر اعتقاد ندارد یا توجیه نباشد و در راه توسعه و تحول آن مانع ایجاد کند، نباید در استان داشته باشیم.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا