یزد فردا مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان، به خبرنگار شانا، گفت: با توجه به قرار گرفتن این استان در انتهای خطوط انتقال گاز و احتمال افت فشار گاز یا قطع آن، برنامه ریزی درجهت تامین سوخت جایگزین برای خانوارهای استان کردستان بویژه شهرستانهای مریوان، بانه و سقز پیش بینی شده است.

فریدون یاسمی افزود: پیرو برنامه ریزیهای انجام شده برای رویارویی با سرما، با بارش برف و افت شدید دمای هوا، همچنین قطع جریان گاز در شهر مریوان، توزیع نفت سفید برای تامین سوخت مورد نیاز خانوارهای فاقد گازطبیعی آغاز شد.

وی تصریح کرد: با ساماندهی وانت نفتکشها، استفاده از نفتکشهای تدارکاتی با بستن نازل و فعال کردن فروشندگیهای شهری غیرفعال،بیش از 225 هزار لیتر نفت سفید و 40 هزار لیتر نفت گاز به عنوان سوخت جایگزین در مناطقی که با قطع گاز مواجه شده بودند توزیع شده است.

یاسمی بر ذخیره سازی مطلوب  انواع فرآورده نفتی تاکید کرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان،ادامه داد: نواحی زیرمجموعه این منطقه نیز آمادگی کامل دارند تا در صورت قطع گاز، نسبت به جایگزینی سوخت مایع اقدام کنند.

یاسمی با اشاره به کاهش دمای استان کردستان که در برخی نواحی به 20 درجه زیر صفر رسیده است، افزود: جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی این منطقه نیز فعال هستند و عملیات سوخت رسانی به نحوی مطلوب در آنها انجام می شود.

"افراد حاضر در این صفحه"

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا