با اختصاص زيرساخت در بافق خيران كتابخانه ساز به شهرستان مي آيند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ انجمن كتابخانه هاي عمومي بافق با حضور فرماندار و اعضاي اين انجمن در محل كتابخانه عمومي مفيدي بافق برگزار شد .

فرماندار بافق در اين نشست استفاده از انجمن خيرين كتابخانه ساز را استفاده از ظرفيت مردمي و اجتماعي براي ياري كتابخانه هاي عمومي خواند و گفت: با كار بر روي انجمن هاي خيرين كتابخانه ساز در واقع ما امور فرهنگي در حوزه كتاب و كتابخواني را اجتماعي مي كنيم و اين آغاز و نويد اتفاقي خجسته و مبارك است.

" سيد مهدي طلاي مقدم " با اشاره به حضور خيرين در حوزه كتاب و كتابخانه گفت: فعاليت‌هاي توسعه كتابخانه‌هاي عمومي در كشور با رشد و سرعت خوبي همراه شده است و اين منشاء خيرات و بركات زيادي براي نسل آينده و ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در كشور عزيزمان دارد.

كارشناس امور مشاركتها اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان يزد در اين نشست از شروع بكار و آغاز فعاليت انجمن خيرين كتابخانه ساز ايرانيان گفت : انجمن خيرين مدرسه ساز ، انجمني غير سياسي و غير انتفاعي است كه به منظور جذب، ساماندهي منابع، امكانات و جلب مشاركت‌هاي مردمي در امر خير كتابخانه سازي، توسعه فرهنگ كتابخواني و همكاري در اداره كتابخانه هاي عمومي تشكيل شده است.

عباسعلي ياوري افزود :اين انجمن در راستاي تجربيات موفق ساير تشكل هاي خيري در حوزه فرهنگي وآموزشي مانند جامعه خيرين مدرسه ساز تشكيل شده است كه برابر اساسنامه مي‌تواند در كليه استان ها وشهرستان ها وحتي خارج از كشور واحدهايي را ايجاد نمايد تا دسترسي عموم مردم به كتابخانه‌هاي عمومي و ايستگا‌ه‌هاي مطالعه را تسهيل نموده و زيرساخت‌هاي لازم را براي ترويج فرهنگ مطالعه مفيد در كشور كه مورد تأكيد مقام معظم رهبري مدظله‌العالي مي باشد را محقق نمايد.

در ادامه ياوري با اشاره به وضعيت مناسب و خوب خيرين كتابخانه ساز در استان گفت : با تامين و فراهم شدن زير ساختهاي اساسي ، اداره كل كتابخانه عمومي استان قول مساعد در خصوص حضور خير كتابخانه ساز براي احداث كتابخانه عمومي در بافق اقدام نمايد.

در پايان فرماندار بافق به اتفاق اعضا از كتابخانه عمومي مفيدي بافق بازديد كردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا