مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد، در نشستی با حضور فرماندار و بخشدار مرکزی میبد در محل فرمانداری میبد گفت: پیک‌بار سال گذشته استان یزد 1538 مگاوات و سال جاری نیز در20 تیرماه 1668 مگاوات بوده است که رشد 8درصدی را نشان می‌دهد.

محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد، در نشستی با حضور فرماندار و بخشدار مرکزی میبد در محل فرمانداری میبد گفت: پیک‌بار سال گذشته استان یزد 1538 مگاوات و سال جاری نیز در20 تیرماه 1668 مگاوات بوده است که رشد 8درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که مصرف انرژی صنایع بزرگ استان یزد در سه‌ماهه اول سال 98، نسبت به زمان مشابه سال قبل، 18 درصد رشد داشته است؛ تاکید کرد: این میزان رشد مصرف در کشور بی‌سابقه است و شرایط خوب برق‌رسانی که تاکنون وجود داشته، نشان از اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های مدیریت مصرف و همکاری خوب مسئولان، مردم و صنایع استان با صنعت برق بوده است.

پروژه احداث خط 63 کیلوولت دو مداره رستاق- مزرعه کلانتر که قسمتی از آن چهار مداره و قسمتی ۲ مداره است از حدود ۲ سال پیش در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای استان قرار گرفت که با پیگیری و انجام اقدامات مرتبط، آماده بارگیری است.

صباغزادگان اظهار داشت: پست فوق‌توزیع مزرعه کلانتر با احداث ۱۴ کیلومتر خط ۶۳ کیلوولت با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و نصب پست سیار 63 به 20 کیلوولت با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر و مجموع ۱۳ میلیارد تومان هزینه، از این هفته بارگیری می‌شود. احداث این پست فوق‌توزیع، با توجه به افزایش رشد مصرف برق و کامل شدن ظرفیت پست‌های برق در این منطقه: برای پایداری شبکه و تأمین برق موردنیاز واحدهای صنعتی انجام شده است.

حسین فلاح فرماندار میبد نیز در این دیدار ضمن قدردانی از شرکت برق منطقه‌ای یزد برای اجرای این پروژه‌ها، گفت: واحدهای صنعتی مشکلات و دغدغه‌هایی چون نحوه توزیع برق بین فیدرها دارند که با انجام این اقدام شایسته و به‌موقع، امیدواریم دغدغه‌ها رفع شوند؛ وی همچنین تصریح کرد: با وجود احداث پست فوق‌توزیع برق مزرعه‌کلانتر و رفع مشکلات واحدهای صنعتی و مردم منطقه، همچنان باید رعایت صرفه‌جویی در پیک مصرف، مورد هدف و توجه باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا