با حضور "‌عیسی کلانتری" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و "محمدعلی طالبی" استاندار یزد بزرگ‌ترین سیستم جامع و نوین آبیاری هوشمند فضای سبز کشور‌ در فولاد آلیاژی ایران (‌یزد) به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه ۲۴ تیرماه بزرگ‌ترین سیستم جامع و نوین آبیاری هوشمند فضای سبز کشور با معیار نیاز آبی گیاه، با حضور "‌عیسی کلانتری" معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست ‌ کشور و هیئت همراه، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سردار سرتیپ دوم پاسدار ‌محمد شرفی" رئیس پلیس پیشگیری ناجا،‌ "کمال دهقانی" رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان و مقامات استان در فولاد آلیاژی ایران (یزد) ‌ افتتاح شد.
هدف از افتتاح این پروژه کاهش میزان مصرف آب در فضای سبز تا ۲۵ درصد می باشد و تجهیزات آن شامل ۵۰ ایستگاه سنسورهای محیطی، سولار خورشیدی و باطری و سایر تجهیزات است.
گفتنی است این پروژه با ۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در طول یک سال و با استفاده از آب پساب صنعتی در بیش از ۵۰ هکتار با ۲۵ هزار اصله درخت در شرکت فولاد آلیاژی یزد اجرا شده است.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا