سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از کسانی که قصد سفرهای تابستانی دارند خواست جهت استفاده ازخدمات تورهای گردشگری، فقط به دفاتر خدمات مسافرتی مجاز مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: "هما خورشیدی" با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه در ایام تابستان هموطنان عزیز برخی مقاصد رابرای سفرهای خود انتخاب می کنند، بهتر است برای استفاده بهینه از اوقات فراغت و حداکثر بهره بردن از زمان سفر، سعی کنند از خدمات تورهای گردشگری که توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری عرضه می شود، استفاده نمایند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که سفر با تورهای گروهی این امکان را می دهد که با برنامه ریزی از مقاصد و جاذبه های گردشگری بازدید و در زمان خود نیز صرفه جویی کنیم، افزود: سفرهای گروهی همچنین باعث صرفه جویی در هزینه های خانواده ها شده و خدمات در قالب یک بسته سفر عرضه می شود.

خورشیدی با توضیح این مطلب خاطر نشان کرد: هم استانی های عزیز جهت استفاده از خدمات تورهای گردشگری حتما از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خدمات را دریافت کنند و از سفر با کاروانهای غیرمجاز خصوصاً کاروانهایی که در قالب سفرهای زیارتی در گوشه و کنار شهر مشغول فعالیت هستند، پرهیز نمایند.

 این مقام مسئول ضمن درخواست حصول اطمینان از مجوز برگزار کننده تور، متذکر شد: برخی گروه های گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی مبادرت به جذب مسافر می نمایند که این امر  برخلاف مقررات است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد ضمن اشاره به این مطلب که  تمامی دفاتر خدمات مسافرتی مجاز، جهت ارائه هر گونه خدمات گردشگری اعم از تور، رزرو هتل و اخذ ویزا موظف به عقد قرارداد با مسافران هستند، توصیه کرد: هموطنان برای حفظ امنیت خانواده خود از اقامت در واحد های اقامتی که در قالب خانه های مسافر فاقد مجوز عرضه می شود، خودداری نمایند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا