همزمان با هفته ملی عفاف و حجاب، فرماندار ، امام جمعه و جمعی از بانوان شهرستان مهریز طی یک حرکت فرهنگی با حضور در پارک کوثر این شهرستان با اهدای گل و ۳۰۰ بسته فرهنگی از بانوان محجبه تجلیل کردند.

رضا زارع زاده مهریزی فرماندار مهریز گفت: حفظ حجاب وعفاف در راستای صیانت از کانون گرم خانواده و رفتار و منش فاطمی باید الگوی همه بانوان در سطح جامعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این حرکت فرهنگی ترویج فرهنگ عفاف وحجاب،استحکام بنیان خانواده ومقابله باتهاجم فرهنگی درشهرستان عنوان کرد.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه مهریز اظهار داشت: اساسی ترین راه ترویج حیا و عفت در شأن ملت ایران، ایجاد جو همدلی و هم افزایی در این زمینه را حجاب دانست و افزود حجاب می تواند جامعه را به سمت تعالی فرهنگی – اجتماعی سوق دهد.

وی افزود: ترویج فرهنگ عفت مداری، پاک زیستی و تقید به پوشش عفیفانه در بین آحاد مردم جامعه اعم از زن و مرد - پسر و دختر، تضمین کننده رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف خواهد بود،

حجت السلام محی الدینی گفت: اقتضای هرگونه رشدی در کشور، برخورداری جامعه از نسلی است که از نظر جسمی – روانی و اخلاقی سالم باشد و بتواند کشور را در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، علمی، اجتماعی و ... پیش ببرد لذا باید فلسفه ی حجاب در جامعه تشریح و تبیین گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا