مشاور و جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور از کمک های نقدی و غیر نقدی مردم استان یزد از طریق هلال احمر به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان در کمک به سیل زدگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ وحید شفیعی، مشاور و جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در آیین تجلیل از خیّرین «سیل مهربانی» استان یزد و داوطلبان این جمعیت با قدردانی از مردم خیّر و نیکوکار استان یزد اذعان کرد: مردم دیار شهید آیت الله صدوقی(ره) و شهر قنات و قنوت و قناعت، برگ زرینی را همچون 30 سال گذشته در کمک به آسیب دیدگان در تاریخ دارالعباده و در واقع دارالعمل ثبت کردند و هر کوی و برزن آن یادآور محبت به خاندان نبوت و ولایت است.

 

وی کمک های مردم استان یزد از طریق جمعیت هلال احمر را در بهار 98 شامل واریز 375 میلیون تومان کمک های نقدی به صندوق ها در پایگاه های جمع آوری، چهار میلیارد و 100 میلیون تومان کمک های غیر نقدی، توزیع بیش از پنج هزار و 800 سبد غذایی در قالب دو طرح همای رحمت و فرشته های رحمت به ارزش یک میلیارد تومان برشمرد.

مشاور و جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، این جمیعیت را سازمانی مستقل و بین المللی با فعالیت های انسان دوستانه در کمک رسانی به محرومان، فقرا، آسیب دیدگان از حوادث و منازعات بین المللی خواند و افزود: مردم کشور ما الگویی برای دنیا در امر خدمت رسانی نوع دوستانه ایجاد کردند.

شفیعی برخی از خدمات واوطلبان این جمعیت را  ارائه خدمت حمایتی به افراد محروم و ساکن در مناطق حاشیه ای کشور با کمک شمار زیادی از نیکوکاران به صورت مقطعی و یا مستمر برشمرد و گفت: روزهای نخستین سال 98 فراخوانی بزرگ برای خیّرین و نیکوکاران داوطلب بود که از همه نقاط کشور با اتحاد ملی برای کاهش آلام آسیب دیدگان از سیل شتافتند.

وی یکی از وظایف محوری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر را تصمیم سازی های لازم برای کمک رسانی مؤثر به آسیب دیدگان، بهره مندی از مشورت خیرین داوطلب و استفاده از همه ظرفیت های کارشناسی و تجربی حوزه فعالیت های عام المنفعه معرفی کرد.

مشاور و جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور یکی دیگر از ابعاد کمک رسانی را  تلاش برای حل مشکلات سیل زدگان به عنوان یک وظیفه ملی دانست و افزود: حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر در چهار چوب وظایف و اختیارات قانونی اهتمام جدی دارد و سهم خود را در راه تحقق اهداف ادا می کند.

شفیعی تأکید کرد: خود را مکلف به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اسناد بالا دستی به خصوص برنامه پنج ساله هلال احمر به عنوان تشکیلات ستادی، هماهنگی، رصد، مطالعات، برنامه ریزی و نظارت بر راهبردها و ... می دانیم.

وی با یادآوری فداکاری ها و از جان گذشتگی های داوطلبان جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در کمک به سیل زدگان، تلاش همه داوطلبان، نیکوکاران و خیرین  استان یزد در سیل مهربانی را ستود و از مسؤولان استاد یزد هم در ایجاد این هماهنگی قدردانی کرد.

مشاور و جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در پایان از خدمات اعظم شهرستانی معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد که به افتخار بازنشستگی نائل آمده تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: از این پس به عنوان یک داوطلب در کنار دیگر اعضا به کار خود ادامه دهد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا