مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در جلسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی مشترک با رییس آموزش و پرورش استثنایی استان یزد از راه‌اندازی مرکز فراگیر برای کودکان دارای نیازهای ویژه‌ی استان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در این جلسه که با هدف تحقق سیاست‌های تازه و تاکید ‌مدیرعامل کانون، در راستای راه‌اندازی مراکز فراگیر در سطح کشور تشکیل شد، عباسعلی دانافر گفت: کانون برای همه‌ی کودکان و نوجوانان استان است و رسالت ما این است که حلاوت فعالیت‌های ناب کانون را به کام کودکان با نیازهای ویژه نیز بچشانیم. علاوه بر این راه‌اندازی مراکز فراگیر فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادهای این گروه از کودکان و نوجوانان است.
وی یادآور شد: طبق فرمایش مدیرعامل کانون نیز راه‌اندازی این مراکز از جمله برنامه‌های مهم کانون در سال 94 و در مسیر تحقق عدالت‌محوری و بهره‌مندی تمامی کودکان ایرانی از خدمات کانون است.
دانافر قدم اول برای راه‌اندازی مرکز فراگیر کانون در استان یزد را شناسایی و ترغیب کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا و معلول جسمی و حرکتی) به حضور در مراکز فرهنگی‌هنری عنوان کرد و افزود: در حال بررسی شرایط مراکز از جنبه‌های مختلف هستیم تا بهترین را انتخاب و زمینه‌های مناسب‌سازی و تجهیزات لازم برای آن را فراهم کنیم.
وی هم‌چنین یادآور شد: با توجه به حضور پراکنده‌ی این کودکان و نوجوانان در برخی مراکز کانون به منظور شناسایی و دعوت کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، مربیان و مسوولان مراکز با حضور در نزدیک‌ترین مراکز و مدارس استثنایی آموزش و پرورش منطقه‌ی خود فعالیت‌های کانون را به بچه‌ها معرفی می‌کنند.
در این نشست هم‌چنین مصطفی پایدار رییس آموزش و پرورش استثنایی استان یزد نیز گزارشی از وضعیت کنونی کودکان و نوجوانان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی استان یزد ارایه کرد.
گفتنی است در حال حاضر 7 مرکز فرهنگی‌هنری کانون در کشور به‌عنوان مرکز فراگیر راه‌اندازی شده که 5 مرکز آن در نقاط مختلف شهر تهران و 2 مرکز دیگر در شهرهای اصفهان و بندرعباس مشغول خدمت‌رسانی است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا