فخرالسادات خامسی‌هامانه همزمان با سه‌ماهه شدن برگزاری هفتگی پاتوق گفت‌وگوهای اجتماعی هنری پگاه گفت: دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای مردمی حاصل از نشست‌های گفت‌وگومحور پگاه از سوی اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد بررسی و در صورت «فوق‌العاده» بودن، برای اجرا مصوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد، پاتوق گفت‌وگوهای اجتماعی هنری پگاه(آدینه‌های پگاه) که از جمعه، 24 اسفند 97 در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار فوق‌العاده اجتماعی در یزد کلید خورد، سومین ماه برگزاری متوالی نشست‌های هفتگی خود را پشت سر گذاشت.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد در خصوص آدینه‌های پگاه توضیح داد: نشست‌های آدینه‌های پگاه که با استقبال افراد علاقه‌مند و دغدغه‌مند همراه است، هر هفته جمعه‌ها با حضور کارشناسان حوزه اجتماعی، هنرمندان و عموم مردم شهر یزد در محورهای اکران فیلم، اجرای نمایش، رونمایی، نقد و بررسی کتاب، تقدیر از هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های هنری برگزار می‌شود.
به گفتۀ خامسی، یکی از چشم‌اندازهای این نشست‌ها ترویج فرهنگ گفت‌وگو در میان اقشار مختلف مردم و دخیل کردن مردم در ارائه برنامه، پیشنهاد و انتقاد از سیاست‌ها و برنامه‌های اجتماعی فرهنگی است؛ به‌گونه‌ای که کمک کننده به اصل توسعۀ اجتماعی با مشارکت مردم باشد.
«فخرالسادات خامسی‌هامانه» گفت: تأکید در این طرح که با همکاری و اجرای سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات فرهنگی هنری کلید خورد، ارتقای نشاط و سرمایه‌ اجتماعی و نیز انتقال پیام‌های اجتماعی و فرهنگی از طریق زبان هنر به جامعه است. ‌
خامسی‌ ادامه داد: رویکرد این است که برنامه‌های گفت‌وگو محور در استان تداوم یابد از این‌رو، خواستۀ اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی از مردم یزد و مخاطبان این برنامه‌ها حضور مؤثر در گفت‌وگوهای اجتماعی و بیان نظرات و پیشنهادهای خود در راستای ارتقای وضعیت اجتماعی فرهنگی استان است.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد خاطرنشان کرد: دغدغه‌ها، ایده‌ها و پیشنهادهایی که مردم و کارشناسان در این نشست‌ها مطرح می‌کنند برای بررسی و بهره‌مندی به این اداره کل ارائه و توسط کارشناسان بررسی می‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های متوالی برای تغییر روز برگزاری این نشست‌ها، احتمالأ زمان برگزاری آدینه‌های پگاه در فصل تابستان به یک روز دیگر از ایام هفته موکول می‌شود.
در فصل بهار 97، هفت آدینه پگاه با موضوعات اکران و کارشناسی اجتماعی فیلم کوتاه «تو فقط مادر من باش» به کارگردانی رقیه توکلی، نمایش و کارشناسی اجتماعی تئاتر «کاریماتور» به کارگردانی محمدرضا زبرجدی، اکران و نقد و بررسی فیلم «در وجه حامل» به کارگردانی بهمن کامیار، گفت‌وگو و بررسی کتاب «جاناتان، مرغ دریایی»، نمایش و کارشناسی اجتماعی فیلم کوتاه «لباس سفید» به کارگردانی الهه منتظری و گفت‌وگو و بررسی کتاب «شازده کوچولو» در یزد برگزار شده است.
لازم به ذکر است، عموم مردم یزد می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی و نیز آدرس اینترنتیejtemae.ostanyazd.ir  و آدرس اینستاگرامی ejtemaee.yazd از موضوع و مکان دقیق نشست‌های هفتگی پاتوق اجتماعی هنری پگاه مطلع شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا