معاون امور جوانان از برگزاری هفتمین دوره مسابقات آماده در قالب طرح دادرس با حضور تیم های برتر شهرستانی 28 و 29 خردادماه در اردوگاه فرهنگی، امدادی ،آموزشی شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد.

سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : این مسابقات در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 28 و 29 خرداد ماه در دو گروه دختران و پسران در اردوگاه فرهنگی، امدادی ،آموزشی شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر استان یزد واقع در علی آباد تفت برگزار می شود.

وی عنوان کرد : المپیاد آماده، مسابقات طرح ملی دادرس است که به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان عضو کانون دانش آموزی هلال احمر طرح ریزی شده و برگزار می گردد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : هفتمین دوره طرح دادرس در بیش از 76 آموزشگاه استان اجرا و بیش از 3100 دانش آموز با هشت مهارت مربوط به کمک‌های اولیه از قبیل پناه‌گیری، خروج اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی آشنا شدند.

میرحسینی عنوان کرد : در اواخر سال گذشته و اوایل امسال مسابقات  در سه سطح درون مدرسه ای ، منطقه ای و شهرستانی برگزار و تیم های برتر شهرستانی جهت مسابقات استانی معرفی که در طی این دو روز تیم ها جهت معرفی به مرحله کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اعلام اینکه در مرحله استانی 11 تیم دختران و 10 تیم پسران حضور خواهند داشت ،عنوان کرد : تیم ها در آزمون کتبی و آیتم های عملی همچون ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی و حمل مصدوم انفرادی و در آیتم های عملی گروهی: اسکان اضطراری، پناه گیری و خروج ایمن،اطفاء حریق و حمل مصدوم گروهی؛ با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : در این مرحله تیم ها با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته از سوی معاونت امور جوانان در مسابقات حاضر و همچنین مسابقات جانبی نیز در کنار این مسابقات برای دانش آموزان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : طرح دادرس با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش آموزان اجرا می شود و طرح دادرس از موثرترین طرح های ملی هلال احمر است که دانش آموزان آموخته ها و داشته ها ی امدادی خود را تمرین و از این مهارت ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا