وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با فعالان اقتصادی در بندر امام خمینی (ره) از بهبود 45 رتبه ای ایران در تجارت فرامرزی بر اساس گزارش نهاد های بین المللی خبر داد.

گزارش یزدفردا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند با اعلام این خبر اظهار داشت: گمرک جمهوری اسلامی ایران برای شناسایی دقیق مشکلات در ارائه خدمات به مراجعان، باید یک فرم را برای فعالان اقتصادی و واردکنندگان، تنظیم و علل نارضایتی یا کندی روند احتمالی را از آن استخراج کند و برای نتیجه بخش بودن این کار ، جامعه هدف نیز باید با علاقه نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی امکان کنترل کیفی برای واردات کالاهای اساسی قبل از مرحله اظهار کالا وجود دارد، گفت: در حال حاضر در بندر امام خمینی (ره) روزانه 11 کشتی، پهلوگیری کرده و تعداد 25 کشتی هم در انتظار پهلوگیری داریم که با افزایش سرعت تخلیه و ترخیص کالاها باید زمان معطل شدن این کشتی ها را کاهش دهیم.

وی گفت: در صورت وجود امکانات در بندر امام خمینی، برای آزمایشات کنترل کیفی، نیازی به ارسال نمونه ها به خارج از این استان وجود ندارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: با بررسی های انجام شده به نظر می رسد ، بین سازمان های خدمات رسان یک مقدار عدم همزمانی و کندی در اقدامات وجود دارد که با برنامه ریزی دقیق تر می توان آن را به حداقل رساند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان با تأکید بر توجه ویژه به کنترل کیفی کالاهای اساسی و دیگر کالاهای وارداتی گفت: برای افزایش سرعت تخلیه و ترخیص کالاها نباید کیفیت را زیر سؤال ببریم ولی در عین حال نباید در این امر افراط شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا