سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: آمار بازدید کنندگان خارجی از بناهای تاریخی استان در فروردین ماه 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "هما خورشیدی" با اعلام این مطلب افزود: در فروردین ماه سالجاری 16 هزار و 198 گردشگر خارجی به یزد سفر کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 27 درصدی حضور گردشگران خارجی را در سالجاری نشان می دهد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت: بیشترین بازدیدکنندگان از کشورهای اروپایی همچون آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و سوئیس بودند.

خورشیدی در ادامه ضمن اشاره به  نقش تبلیغات گسترده در رشد گردشگران خارجی یزد، گفت: معرفی بیشتر یزد به دیگر کشورها از طریق برگزاری تورهای آشناسازی فعالان گردشگری، اپراتورها و خبرنگاران خارجی و همچنین انتشار اخبار یزد به ویژه در نشریات خارجی مانند نیویورک تایمز گویای نقش موثر تبلیغات در اين حوزه می باشد.

این مقام مسئول در پایان به تاثیر برگزاری نمایشگاه‌ های گردشگري در کشورهای خارجی نيز اشاره و اظهار داشت: نمایشگاه‌ هایی که در کشورهای مختلف دنیا به ویژه چین برگزار شد، در معرفی یزد به کشورهای بزرگ دنیا تاثیر بسیاری داشت.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به جایگاه استان در بحث گردشگری کشور، بر تقویت جایگاه و نقش برجسته گردشگری و تاثیر آن در شکوفایی اقتصادی یزد تاکید کرد و از آن به عنوان صنعتی پاک، با بازدهی بسیار سریع یاد کرد و خاطر نشان ساخت: بهره گیری از پتاسیلهای گردشگری مستلزم عزم ملی و توجه ویژه به این صنعت است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا