یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردي كه 18ميليون ريال بصورت غيرمجاز از حساب يك شهروند مشهدي برداشت كرده بود توسط پليس فتا استان خراسان رضوي شناسايي و دستگير شد.



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"رئيس پليس فتا خراسان رضوي با اعلام اين خبر گفت: در پي شكايت مردي جوان و گزارشي مبني بر برداشت غير مجاز مبلغ 18 ميليون ريال از حساب بانکي اش موضوع در دستور كار تيمي از كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

شاكي در تحقيقات اوليه اظهار داشت با وجود اين که کارت بانکي خود را به کسي نداده ام ولي متوجه شدم مبلغ 18 ميليون ريال از حسابم برداشت شده است.

سرهنگ"سيد محسن عرفاني"افزود: با توجه به اظهارات شاکي کارشناسان پليس فتا با تحقيقات فني و پليسي و همچنين استعلام از مبادي ذيربط توانستند متهم را شناسايي و طي عملياتي در مشهد دستگير كنند.

متهم که دختر دانشجويي بود ضمن اعتراف به بزه انتسابي اظهار داشت سوار خودرو مالباخته بودم که به بهانه خريد شارژ از ماشين پياده شدم و طي نقشه از قبل تعيين شده به بهانه اين که کارت عابرم قفل شده لحظه اي کارت عابرش را قرض گرفته تا شارژ  تلفن همراه تهيه کنم.

به محض رسيدن به دستگاه خود پرداز علاوه بر خريد شارژ تلفن همراه رمز دوم ايجاد و ساير مشخصات روي کارت يادداشت كردم و با ارائه پرينت حساب و برگردادندن کارت به وي در فرصت مناسبي شهريه دانشگاهم را با رمز دوم برداشت کردم.

رئيس پليس فتا خراسان رضوي با اشاره به معرفي متهم به مقام قضايي از شهروندان خواست توصيه هاي ذيل را جدي بگيرند:

- از اعتماد بي جا به افرادي که نمي شناسند خودداري کنند و کارت خود را به آنان ندهند.

- رمز کارت هاي اعتباري خود را اعدادي که به راحتي قابل حدس زدن باشند قرار ندهند.

- از نگهداري رمز کارت خود در کنار کارت جدا پرهيز نمايند.

- افراد کم سواد و بي سواد هنگام برداشت وجه نقد از خودپردازها حتما افراد مورد اعتماد خود را به همراه داشته باشند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا