یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :با تلاش ماموران پليس فتا استان فارس فردي که با استفاده از شبکه اجتماعي فيس بوک ، موجب هتک حيثيت هم دانشگاهي خود شده بود ، شناسايي و دستگير شد .                                                     

 به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس فتا ،رئيس پليس فتافارس در تشريح اين خبر گفت: فردی با ارائه مرجوعه قضائي به اين پليس مدعي شد شخصي با ساخت صفحه اي در شبکه اجتماعي فيس بوک و با قرار دادن شماره تلفن همراه وي به همراه تصاوير و مطالب غير اخلاقي علاوه بر هتک حيثيت موجب ايجاد مزاحمت هاي متعدد تلفني و سلب آرامش وي شده است.

سرهنگ "سيد موسي حسيني" ادامه داد: همچنين شاکي در اظهارات خود بيان نمود از طريق ايميل ناشناسي پيام هاي تهديد آميز براي وي ارسال مي شود که در اين راستا به کسي مظنون نمي باشد و خواستار رسيدگي به پرونده خود شد.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به حساسيت موضوع تيم عملياتي پليس فتا جهت شناسايي متهم يا متهمان تشکيل شده که در ادامه کارشناسان پليس فتا با اقدامات فني و تخصصي موفق به شناسايي متهم شدند.

سرهنگ "حسيني" گفت: متهم که هيچ گاه فکر نمي کرد روزي توسط پليس شناسايي شود، مردي 32 ساله و همکلاسي شاکي مي باشد که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه اي شد اما در ادامه با ديدن مستندات ديجيتال به بزه انتسابي خود اعتراف و انگيزه خود از اين عمل مجرمانه را انتقام گيري اعلام كرد.

رئيس پليس فتا فارس افزود: يکي از مواردي که باعث مي شود متهمان اين فضا را به عنوان يک فضاي مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب کنند، اين است که گمان مي کنند هيچ گاه شناسايي نمي شوند.

وي در پايان به اين نکته اشاره کرد که يکي از خصوصيات فضاي مجازي گمنامي کاربر مي باشد اما اين به آن معنا نيست که کاربران به خود اجازه انجام اعمال مجرمانه دهند زيرا هيچ عملي در اين فضا از چشم تيز بين پليس پنهان نخواهد ماند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا