یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :با تلاش ماموران پليس فتا استان فارس شخصي كه با دردست داشتن اطلاعات حساب بانکي خويشاوندان خود اقدام به خريد اينترنتي مي نمود، شناسايي و دستگير شد .



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"رئيس پليس فتا استان فارس در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي اعلام شكايت خانمي جوان مبني بر كسر شدن مبلغ 9 ميليون ريال از حسابش به صورت نامعلوم و نامشخص در بستر فضاي مجازي ، کارشناسان پليس فتا اقدامات خود را جهت شناسايي متهم يا متهمان آغاز كردند .

سرهنگ "سيد موسي حسيني" ادامه داد: در بررسي هاي اوليه مشخص گرديد برداشت به صورت خريد تبلت از يک فروشگاه اينترنتي صورت گرفته است .

وي تصريح كرد: کارشناسان پليس فتا با رديابي هاي پليسي خود ، در اقدامي فني موفق به شناسايي سارق شدند و هنگامي که شاکي با نام متهم روبرو مي شود متعجب شده و اذعان مي دارد متهم برادر شوهرش مي باشد که پس از احضار متهم ،وي با روبرو شدن به ادله ديجيتال به بزه انتسابي خود اعتراف مي کند .

اين مقام انتظامي گفت: شاکي که در زمينه فضاي مجازي اطلاعاتي ندارد، مشخصات حساب بانکي خود را به برادر شوهرش جهت خريد کالاي مورد نظرش مي دهد و برادرشوهرش با مواجهه شدن به موجودي حساب وسوسه شده و به خيال اين که امکان شناسايي شدن در فضاي مجازي وجود ندارد، پس از گذشت چند روز اقدام به خريد تبلت مي نمايد.

رئيس پليس فتا فارس هشدار داد : افرادي که از خدمات الکترونيکي بانک ها جهت انجام امورات مالي و پرداخت هاي خود بهره مي برند بايد نسبت به نگهداري اطلاعات کارت و حسابشان توجه و دقت کافي را داشته باشند.

سرهنگ "حسيني" گفت: با پيشرفت هاي عرصه دولت الکترونيک و تکنولوژي هاي نوين، افراد مي بايست اطلاعات خود را در اين زمينه بالا برده و با در اختيار قرار ندادن اطلاعات مهم حساب خود به ديگران ، خود را از معرض خطر برداشت هاي غير مجاز مصون دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا