استاندار یزد در مراسم گردهمایی کانون همبستگی یزدتبار گفت: مدیریت مسائل استان مستلزم همراهی و همدلی اقشار مختلف سیاسی و همه آحاد جامعه است و فضای صمیمیت و دوستی که ایجاد شده باید همچنان در استان ادامه یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، گردهمایی سالانه کانون همبستگی و اطلاع رسانی یزد‌تبار؛ ‌گرامیداشت "شادروان حاج محمدرضا اعتمادیان" از مبارزین انقلابی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و عضو هیئت مدیره ستاد دیه کشور با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "‌حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی" سرپرست موسسه اطلاعات و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد.
‌استاندار یزد در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال جدید، ابراز داشت: مقام معظم رهبری هوشمندانه و با درایت سال ٩٨ را به نام "رونق تولید" نامگذاری فرمودند و با عنایت به اینکه عمده ترین مشکل امروز جامعه مسائل اقتصادی و معیشتی است، تنها راه مقابله با این مشکل، تولید ملی و رونق آن است.
"‌محمدعلی طالبی" ادامه داد: این انتخاب و نامگذاری هوشمندانه به مسئولان کمک می کند تا در جهت رفع موانع و فراهم کردن بسترهای افزایش تولید، قدم بردارند.
‌وی افزود: کار سختی را پیش رو داریم ولی انشالله با همت، تلاش و همراهی همه نخبگان و آحاد مختلف در این راه موفق خواهیم بود.
طالبی ‌خاطرنشان کرد: عمده ترین مشکل استان ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان ‌دانشگاهی بیکار است که در کنار موضوع آب به عنوان اولویت های استان با جدیت پیگیری خواهد شد.
عالی ترین مقام اجرایی استان یادآور شد: در سال جاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را نیز در پیش رو داریم که با توجه به مسائل اجتماعی، کارگری، ‌فرهنگیان و معیشتی مردم، مدیریت این مسائل مستلزم همراهی و همدلی گروه های مختلف سیاسی و آحاد جامعه است که در این جهت گام برداشته و همدلی را تقویت خواهیم کرد تا این فضای همدلی ‌و صمیمیت فرصت خدمت بیشتر به مردم را برای ما فراهم کند.
وی گردهمایی هایی از جنس مراسم یزدتبار را نقطه پیوند بسیاری از فرهیختگان و نیروهای موثر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان دانست و گفت: این مراسم ها و استفاده از این سرمایه های انسانی می تواند منجر به خرد جمعی و ایجاد فضای اراده مشترک برای توسعه و پیشرفت استان شود که متکی به حضور نخبگان اثرگذار در صحنه توسعه استان است.
استاندار یزد ادامه داد: قطعاً اگر بتوانیم ساز و کار لازم را برای بهره گیری از نظرات، پیشنهادات و انتقادات نخبگان استان فراهم کنیم مسیر توسعه را بهتر از گذشته می توانیم طی نماییم.
طالبی خاطرنشان کرد: از این ظرفیت همچنین باید در جهت تقویت هویت و اصالت یزد گام برداریم زیرا امروز آن نگاهی که از گذشته به یزد وجود داشته دچار آسیب هایی شده که وظیفه داریم در جهت رفع آن آسیب ها تلاش کنیم و یزد را به جایگاه واقعی خود ‌که همان جایگاهی که برخوردار از سرمایه اجتماعی متعالی و سطح اعتماد فوق العاده همه مردم به یزد و یزدی است، برگردانیم.


زمینه های جنگ تحمیلی از قبل از انقلاب فراهم شده بود


سرپرست موسسه اطلاعات و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات نیز در این مراسم ضمن بیان خاطراتی از حضرت امام خمینی(‌ره)، گفت: جریانی در کشور اصرار دارد که به جامعه به غلط القا نماید که یکی از عوامل شروع جنگ عراق علیه ایران انعطاف ناپذیری نهادهای حاکم انقلابی و شخص حضرت امام(‌ره) بود اما آنچه در این رابطه مهم است تا روشنگری شود، این است که بدانیم موضوع جنگ تحمیلی چیزی نبود که بعد از انقلاب آغاز شود بلکه زمینه‌های آن از قبل از انقلاب اسلامی و ‌همزمان با روی کار آمدن رژیم بعثی عراق و صدام حسین فراهم شده بود.
"حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی" خاطرنشان کرد: ماجرا از این قرار بود که در زمان ابتدای انقلاب از طرف وزیر امور خارجه عراق به من پیغام دادند که صدام مایل است نماینده تام الاختیاری از سوی ایران به این کشور سفر کند تا در مورد مسائل مربوط به دو کشور مذاکره انجام شود.
وی ادامه داد: من هم این پیغام را به حضرت امام رساندم، ایشان چند روزی تامل کردند و به من گفتند: "درحال حاضر صلاح نیست مذاکره ‌شود اما اگر به صراحت نپذیریم، می گویند که ما حسن نیت داشتیم و ایرانی ها نداشتند"
‌حجت الاسلام والمسلمین دعایی افزود: به همین ترتیب ‌حضرت امام خواستند پیغام دهم که در ایران انتخابات نخست مجلس و ریاست جمهوری به زودی برگزار می شود و ترجیح ما این است که نماینده منتخب مردم در دولت با آنها مذاکره کند و از عراقی ها بخواهیم تا آن موقع کماکان با حسن نیت با ما برخورد کنند که خواست حضرت امام (ره) در نهایت با حمله به خاک ایران محقق نشد.
گفتنی است در این مراسم یاد و خاطره "محمدرضا اعتمادیان" از مبارزین انقلابی، یار حضرت امام و مقام معظم رهبری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، ‌خیر نیکوکار و عضو هیئت مدیره ستاد دیه کشور گرامی داشته شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا