جمعی از مدیران و مسئولان استان یزد در پنجمین روز از فروردین ماه 98 با حضور در شهرستان اشکذر در مراسم نوروزگاه این شهرستان شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، به مناسبت روز شهرستان اشکذر، جمعی از مسئولان استان و شهرستان با حضور در روستای هدف گردشگری شمسی رستاق، در مراسم نوروزگاه اشکذر شرکت کردند.

قابل ذکر است: جمعی از مسئولان استان در حاشیه بازدید از شهرستان اشکذر با حضور در محل مجموعه حاج حسن صفی درجشنواره نوروزی پاتوق روستای شمسی رستاق این شهرستان نیز شرکت نمودند.

برنامه های روز شهرستان اشکذر در این جشنواره شامل اجرای برنامه ورزش زورخانه ای، نمایش صنایع دستی منطقه، برپایی غرفه های پخت نان سنتی، عرضه صنایع دستی در زمینه سفالگری و سبد بافی و ارائه غذاهای سنتی بود.

گفتنی است: جشنواره پاتوق در دو بخش عمده علمی و فرهنگی و مردم شناسی هر ساله در روستای شمسی رستاق شهرستان اشکذر در ایام نوروز با هدف افزایش مشارکت مردم و آگاهی بخشی عموم مردم به ویژه مسافران نوروزی با آداب و رسوم روستای شمسی برگزار می شود که شامل غرفه هایی چون میراث فرهنگی و گردشگری، مردم شناسی، ورزش و تندرستی، پخت غذاهای سنتی، صنایع دستی و ... می باشد.

شایان ذکر است: شهر اشکذر، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان یزد است که آثار تاریخی ارزشمند بسیاری را در خود جای داده است. از مکان‌های دیدنی و تاریخی اشکدز می‌توان به مسجد ریگ مجومرد (رضوانشهر)، سلطان بندرآباد، حسینیه سفید، آب انبار هفت بادگیری، شهر تاریخی اسفنجریه، قلعه و خندق روستای عزآباد، امامزاده سید حسین (ع)، گنبد تاج، حمام توده و... اشاره کرد.

همچنین کویر های بکر شهرستان اشکذر به عنوان یکی از پتانسیل های این شهرستان است و این ویژگی میتواند اشکذر را در جذب توریست در زمینه ی تورهای کویر نوردی و ورزشهای کویری تقویت کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا