"محمدعلی طالبی" استاندار یزد در دیدار با "محمد شریف انیس" سفیر سریلانکا در جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی و زمینه‌های همکاری مشترک ‌یزد با سریلانکا تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد با "محمد شریف انیس" سفیر سریلانکا در جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
استاندار یزد در این دیدار با اشاره به اینکه لازم است زمینه‌های همکاری مشترک ایران با سریلانکا تقویت شود، بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی یزد با این کشور تاکید کرد.‌
"محمدعلی طالبی" گفت: کشور سریلانکا از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تقویت همکاری ها با کشور ایران برخوردار است و زمینه های مشترک فراوانی در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و اجتماعی با سریلانکا وجود دارد.‌
وی ادامه داد: ‌علاقه مندی خوبی در مردم سریلانکا نسبت به ایران وجود دارد و در این میان سفیر محترم نیز با بازدیدهایی که از استان یزد داشته، ‌نگاه بسیار مثبت به یزد تقویت شده است.
طالبی افزود: در قالب یک یادداشت تفاهم مشترک همکاری های دانشگاهی و اقتصادی بین استان یزد و کشور سریلانکا تقویت می شود و در راستای توسعه گردشگری نیز همکاری های مشترکی خواهیم داشت.
استاندار یزد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم موضوع خواهر خواندگی یزد را با یکی از شهرهای تاریخی و خوب سریلانکا دنبال کنیم، مطمئناً می‌توانیم این زمینه‌ها‌ی مشترک همکاری را تقویت نماییم و برای معرفی یزد به مردم سریلانکا و معرفی جاذبه ها و ظرفیت‌های سریلانکا اقدامات مناسبی انجام دهیم.
سفیر سریلانکا در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی گرم یزدی ها، گفت: استان یزد از استان های مورد علاقه وی و اولین انتخاب برای بازدید از جاذبه های گردشگری و میراثی در بین استان‌های کشور است.
"محمد شریف انیس" به ظرفیت‌های کشور سریلانکا اشاره کرد و ادامه داد: توجه به مسائل گردشگری و تقویت همکاری های یزد و سریلانکا در حوزه‌های مختلف از جمله مواردی است که مدنظر قرار دارد و در این رابطه باید گام های موثری برداشته شود.
شریف ‌انیس همچنین از راه اندازی پرواز مستقیم تهران کلمبو در آینده‌ای نزدیک خبر داد که می تواند در توسعه گردشگری و فعالیت های اقتصادی و تجاری بین دو کشور ایران و سریلانکا موثر واقع شود.
گفتنی است جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا منطقه‌ای واقع در جنوب آسیا و در جنوب شرقی کشور هند است و از بزرگ ترین جزیره های اقیانوس هند به شمار می رود.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا