مدیر کل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی با قدردانی از تلاش های اداره کل استان یزد گفت: سرانه ناخالص تولید، وضعیت صنعت، بیمه و سایر شاخص های اقتصادی، بیانگر رشد اقتصادی استان یزد است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " الله محمد آقایی " در حاشیه برگزاری گردهمایی مدیران کل منطقه پنج وزارت امور اقتصادی و دارایی در یزد افزود: شاخص های اقتصادی این استان در میان استان های منطقه پنج هم  وضعیت بهتری دارد.

وی تصریح کرد: شعار قنات ، قنوت و قناعت مردمان یزد کاملا در شاخص های اقتصادی استان یزد مشهود است.

وی مردمان این دیار را سخت کوش و قناعتگر توصیف کرد و گفت: تنها در بخش بیمه باید بگوئیم یزدی ها بیشترین خرید و کمترین میزان خسارت را دارند و این باید الگویی برای کارگزاران اقتصادی سایر استان های باشد.

وی گفت: استان یزد در میان استان های منطقه پنج کشور در زمینه جلب و جذب سرمایه گذاری رتبه اول را دارد و در  10 ماهه سالجاری موفق شده است 750 میلیون دلار سرمایه گذاری را جلب و بیش از 96 درصد اسناد خزانه اسلامی را جذب کند.

وی از مرکز خدمات سرمایه گذاری به عنوان زیربنای سرمایه گذاری در استان نام برد و تصریح کرد:  استان یزد در زمینه صدور مجوز سرمایه گذاری تلاش وافری دارد و در مواردی موفق شده است در کمترین زمان مجوز های لازم را کسب کند.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا و شرایط دشوار اقتصادی، ضرورت نگاه به آینده را یادآور شد و گفت: در چنین شرایطی باید در کنار مردم و سرمایه گذاران و پاسخگوی آنان باشیم تا بتوانیم با موفقیت از این بحران عبور کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا