آئین افتتاحیه مرحله کشوری مسابقات مناظره دانشجویی با حضور ۱۴۰ شرکت‌کننده در قالب 28 تیم از 27 استان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی: دکتر محمد صالح احمدی ریس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد در آئین افتتاحیه مرحله کشوری مسابقات مناظره دانشجویی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد میزبان این دوره از مسابقات شد. در این دوره شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان به حدود 5/1 برابر نسبت به دوره قبل بوده ایم و به رغم کاهش حدود 25 درصدی بودجه نسبت به همان دوره و افزایش قیمت‌ها نسبت به سال گذشته سعی شده است کیفیت ارائه خدمات رفاهی به تیم‌های شرکت کننده تحت تأثیر قرار نگیرد و با دقت در نکات فنی، کیفیت برگزاری مسابقات و داوری ارتقاء نیز داشته باشد.

وی با تاکید برضرورت ترویج  و آموزش فرهنگ نقد پذیری خاطر نشان کرد: گفت و گوی مؤدبانه و محترمانه در مناظره‌هایی دانشجویی تمرینی است برای ورود به نقدهای محترمانه و منصفانه که در کشور شدیداً به آن نیازمندیم. بدیهی است ماهیت رقابت در این نوع مسابقات نباید آن‌ را از هدف اصلی خود دور کند. هدف اصلی ایجاد فضای رقابتی سالم و اخلاقی در کنار رفاقت در بین دانشجویان است که آموزش را نیز در بر دارد.

دکتراحمدی از حضور ۲۸ تیم از 27 از استان کشورمان در قالب ۱۴۰ شرکت کننده یاد کرد و گفت: مهارت، کارآفرینی و اشتغال به عنوان محورهای اصلی این مناظره از مهمترین رسالت‌های دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا