هیئت مدیره و تنی چند از اعضای خانه مطبوعات یزد روز پنج شنبه ۲۲ آذر در برنامه دورهمی خود میزبان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بودند و در گفت و شنود صمیمانه به بازشناسی چالش های صنعت ساختمان و نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در بهبود شرایط ساخت و ساز پرداختند.

به گزارش روابط عمومی سازمان در این ملاقات دکتر سالاری به تفصیل درباره مباحث مقررات ملی، قانون سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان، روند ساختمان سازی در استان و نیاز به همگرایی شهرداری، راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان سخن گفت و حاضران نیز پاسخ سوالات خود را در زمینه‌هایی چون نحوه برخورد با تخلفات ساختمانی، عملکرد ناظرین، علل دو نقشه ای بودن ساختمان ها و نحوه پیشگیری از آن دریافت کردند.

 مهمترین محورهای مطرح شده در این نشست: مطبوعات وظیفه سنگین آشناسازی مردم با حقوق شهروندی در صنعت ساختمان را برعهده دارند. خانه مطبوعات به فکر معرفی چند خبرنگار تخصصی ساختمان باشد و سازمان حاضر است آموزش آنها را بر عهده بگیرد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد درصدد است هر ساله روی یکی دو محور ضروری برای بهبود در کیفیت ساخت کار کند تا این موارد به خوبی در جامعه جا باز کند.

 ای کاش مردم آن مقدار بودجه داشتند که ساختمان دوم هم می ساختند تا با کسب تجربه و آشنایی با حقوق خود انتظاراتشان را از طراح و ناظر و مجری ذیصلاح و شهرداری و نظام مهندسی مطالبه می‌کردند و خود داوطلبانه پیگیری حقوقشان از دستگاههای دقیق در امور ساخت می‌شدند.

 ما در حال ورود به یک فضای رقابتی جدی هستیم و بنگاه های اقتصادی و تولیدی در صورت کم توجهی به رشد و تحرک و پویایی خود با بی رحمی از بین می روند. باید بدانیم پذیرفتن وضع موجود بنگاه اقتصادی، لیاقت ما را در همان سطح نگه می دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا