دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به همراه فرماندار بهاباد و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از چهار کتابخانه عمومی شهرستان بهاباد بازدید و برای رفع مشکلات و تأمین منابع این کتابخانه توافقاتی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور که به منظور شرکت در هشتمین نشست شورای معاونین نهاد کتابخانه های عمومی کشور به شهرستان بهاباد سفر نموده بود، به همراه فرماندار بهاباد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسئولین از کتابخانه های عمومی شهید جلیلی، عطایی و فاطمیه بهاباد و عاصم آسفیچ بازدید نمود.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حاشیه این بازدیدها به هدف اصلی از حضور در این شهرستان اشاره نمود و گفت: نهاد کتابخانه ها یکی از بزرگ ترین شبکه ها و دستگاه های فرهنگی در سطح کشور است که مدیریت و راهبری فضایی فرهنگی و اجتماعی به نام کتابخانه عمومی را بر عهده دارد.

"علیرضا مختارپور" ادامه داد: موضوع تأمین منابع کتابخانه ها، یکی از سطوح ابتدایی در حوزه تأمین منابع است که امیدواریم با رفع زیرساخت ها و ظرفیت های موجود شامل فضای کتابخانه ها، منابع کتابخانه ای و منابع انسانی و اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی و اجتماعی بتوانیم موضوع ارتقای شاخص های سلامت اجتماعی را در این شهرستان مدیریت کنیم.

‌گفتنی است در این بازدیدها که نتایج بسیار خوبی برای ساماندهی کتابخانه ها به همراه داشت، مسائل و مشکلاتی از جمله کمبود تجهیزات و فضای کم مخزن کتاب مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اعتبارات لازم برای تأمین منابع و تجهیزات از سوی نهاد کتابخانه های عمومی و توسعه فضای کتابخانه ای با مشارکت فرمانداری تأمین شود.

شهرستان بهاباد دارای سه کتابخانه در بخش شهری و یک کتابخانه روستایی در آسفیچ با مجموع زیربنای ۱۳۲۸ مترمربع می باشد؛ کتابخانه های شهید جلیلی با ۳۴۶ مترمربع زیربنا، فاطمیه با ۳۰۹ مترمربع زیربنا و عطایی با ۳۹۱ مترمربع زیربنا در شهر بهاباد و کتابخانه عاصم با ۲۸۲مترمربع زیربنا در روستای آسفیچ واقع شده است.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا