مدیرکل دفترامور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: یک مرکز توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی برای شهرستان بهاباد به زودی راه اندازی می شود تا با استفاده از پتانسل سازمان های مردم نهاد، دوره های آموزشی نشاط اجتماعی برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ هشتمین نشست شورای معاونین نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با حضور "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد، "علیرضا مختار پور" دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، فرماندار بهاباد، اعضای شورای معاونین نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان بهاباد بامحوریت بررسی مسائل اولویت دار اجتماعی در محل فرمانداری بهاباد برگزار شد.

مدیرکل دفترامور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در این جلسه به نقش سازمان های اجتماعی در کاهش آسیب ها اشاره نمود و گفت: فرصت فراگیری مهارت های زندگی در شهرستان بهاباد وجود دارد و کتابخانه ها می توانند نقش محوری در این زمینه ایفا نمایند.

"فخرالسادات خامسی" با بیان اینکه در برخی از محلات بهاباد و روستاها واقعاً امکان توسعه فضاهای آموزشی وجود ندارد گفت: حضور کتابخانه ها در این مناطق محروم، نقش مهمی دارد و می تواند خلاء موجود در این زمینه را پوشش دهد.

خامسی همچنین در دسترس نبودن منابع معتبر را از جمله مشکلات برنامه ریزی های کلان فرهنگی و اجتماعی برای شهرستان بهاباد عنوان نمود و گفت: باتوجه به اینکه بهاباد تنها یک دانشگاه آزاد دارد و هیچ دانشگاه و موسسه علمی و پژوهشی دیگری در آن فعالیت نمی کند، کتابخانه ها می توانند این کمبود را نیز جبران و منابع را در اختیار ما قرار دهند.

مدیر کل دفترامور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه استفاده عمومی و آموزش های اجتماعی یکی از دغدغه های مهم نظام است گفت: باتوجه به ارتباطی که کتابخانه ها با بطن جامعه دارد، می تواند یکی از نهادهای مؤثر باشد و لذا موضوع آموزش کتابداران در زمینه تعامل با مردم و حفظ سرمایه های اجتماعی، می تواند تأثیر گذار باشد.

وی افزود: بهاباد این پتانسیل را دارد که صرف برنامه های اجتماع محور، در زمینه توانمندسازی و ارتقاء توانایی های اجتماعی و اقتصادی مردم منطقه هم اقدامات موثری انجام دهد که می توان در این زمینه، از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.

خامسی با اعلام اینکه یک مرکز توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی برای شهرستان بهاباد به زودی راه اندازی می شود تا با استفاده از پتانسل سازمان های مردم نهاد، دوره های آموزشی نشاط اجتماعی برگزار شود، گفت: در صورتی که این طرح، طرح موفقی باشد می تواند تداوم پیدا کند و بودجه بیشتری به آن اختصاص یابد و در دیگر شهرستان های کم برخوردار هم اجرا شود.

وی با بیان اینکه در استان یزد سازمان های مردم نهادی را داریم که در حوزه کتاب فعال هستند گفت: می توان با انعقاد یک تفاهم نامه مشترک از ظرفیت آنها از جمله در راه اندازی حلقه های کتابخوانی محلات برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده نمود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا