سرپرست استانداری یزد در سومین جلسه شورای اداری شهرستان تفت بر استفاده از ابزارهای نوین وجدید ارتباطی و هنر و هنرمندان و پرهیز از کلیشه‌های تکراری برای بیان دستاوردها و گزارش‌های چهل‌سالگی انقلاب تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، سومین جلسه شورای اداری شهرستان تفت با حضور "محمدعلی طالبی " سرپرست استانداری یزد، "کمال دهقانی فیروزآبادی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، "محمد محامدی" فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

سرپرست استانداری یزد در شورای اداری شهرستان تفت با تقدیر از همراهی و همگامی ارزنده بین مدیران اجرایی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه شهرستان تفت خاطرنشان کرد: باید با نهایت استفاده از این فرصت و با برنامه‌ریزی مناسب، اقدامات خوبی باهدف جلب رضایت مردم صورت گیرد.

"محمدعلی طالبی" درباره برنامه‌ریزی مناسب برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: نیازمند یک تحول در بیان دستاوردها و تبیین مواضع انقلاب هستیم و یکی از دستاوردهای انقلاب، تحول گفتمانی و میدان یافتن ابزارهای نو برای انتقال فرهنگ و مفاهیم بوده ولی در تبیین مواضع انقلاب و دستاوردهای آن اسیر راه و ابزارهای سنتی هستیم و لازم است در آستانه چهل‌سالگی و بلوغ انقلاب، برای بیان این دستاوردها قالب شکنی صورت گیرد و از کلیشه‌های تکراری در بحث تبیین انقلاب پرهیز کنیم.

وی در ادامه افزود: امروز با نسل جدیدی مواجه هستیم که در معرض ابزارهای ارتباطی جدید است و خیلی از کلیشه‌های گفتمانی و گزارش‌ها و دستاوردهای انقلاب برای این نسل جذابیتی ندارد و جامعه را نیز اقناع نخواهد کرد و جامعه در عمق دستاوردهای پرشکوه انقلاب قرار نخواهد گرفت و لازم است برای بیان دستاوردها و گزارش‌های چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران ابزارهای نوین وجدید ارتباطی و هنر و هنرمندان استفاده مناسب صورت گیرد.

سرپرست استانداری یزد تصریح نمود: ادارات و سازمان‌های دولتی برای بیان گزارش، تأثیرپذیری گزارش خود را مورد ارزیابی قرار دهند و نهاد و گروه‌های مردمی مرتبط با جامعه را درگیر بیان مواضع و دستاوردهای انقلاب در آن اداره یا دستگاه کنند.

طالبی به ویژگی‌ بسیط بودن آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران اشاره و اظهار داشت: آرمان‌های انقلاب طیف گسترده‌ای از موضوعات را در برگرفته و این نشان از بالندگی انقلاب اسلامی ایران دارد و در مدت 15 سال از زمان شروع حرکت امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خیلی از مباحث و مطالبات مردمی پرورانده شد و مانند بسیاری از انقلاب‌های دیگر که با یک جرقه یا مطالبه صنفی شروع و تبدیل به یک جریان و حرکت شود و در مدت کوتاهی به سرانجام برسد، نبود.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران یک دوران 15 ساله پرورش‌یافته با اهداف و آرمان بسیار متعالی را به همراه داشت و ظلم است که با نگاه حداقلی و یک هدف خاص انقلاب را تفسیر و بیان نماییم.

"محمدعلی طالبی" عنوان کرد: بسیاری از مطالبات و درخواست‌های مردمی در درون گفتمان انقلاب وجود دارد و نیاز به این نیست که آن را درجایی فراتر از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دنبال کنیم. چتر انقلاب، مردم و مطالبات مردمی را پوشش می‌دهد و نیاز است دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری به مطالبات مردم پاسخگو باشند و خط‌کشی‌های مختلف را کنار گذاشته و به مردم فرصت دهند تا احساس کنند که انقلاب و گفتمان انقلاب برای مطالبات مردمی برنامه و هدف داشته و رسیدگی به مطالبات آنان در درون گفتمان انقلاب تداوم خواهد داشت.

سرپرست استانداری یزد اظهار امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان دولتی شرایط بهتری برای مردم در چهلمین سال انقلاب فراهم و با برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب طعم خوش چهل‌سالگی انقلاب به کام مردم شیرین شود و رضایت مردم از عملکرد مسئولین به دست آید.

طالبی درباره برنامه‌ریزی در استان در مورد بودجه سال 98 نیز بیان داشت: در استان یزد برنامه‌ریزی جهت لایحه بودجه آغازشده و منتظر دریافت پیشنهاد‌های ادارات و دستگاه‌های استان هستیم تا با جمع‌بندی، این پیشنهادها را به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم و با پیگیری نمایندگان مردم، شرایط خوبی در رابطه با بودجه سال 98 برای استان یزد فراهم شود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری امام‌جمعه شهر تفت نیز در این جلسه اظهار داشت: خداوند را شاکریم که انقلاب اسلامی ایران با توجه به همه دشمنی و کارشکنی‌های صورت گرفته با پیروزی و سربلندی و افتخار در آستانه چهل‌سالگی قرارگرفته که نشان از رشد و کمال نهایی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه افزود: مراسم‌های دهه فجر امسال باید با برنامه‌ریزی متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

امام‌جمعه تفت خواستار بیان دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در شهرستان برای مردم شد و خاطرنشان کرد: در جشن‌های شکرانه‌ای که در شهرستان در دهه فجر برگزار خواهد شد باید دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی که با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان به‌دست‌آمده برای مردم بیان شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا