در راستای تقویت پژوهش های کاربردی در زمینه صنعت اسب استان یزد و بهره گیری از توان علمی محققین فعال در این حوزه، تفاهم نامه همکاری پژوهشی در زمینه اسب، بین مرکز تحقیقات اسب دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد به امضای دکتر محمود دهقانی اشکذری، رئیس واحد اشکذر و دکتر سیدمرتضی سیفتی، رئیس مرکز تحقیقات اسب و دکتر سیدعلی طباطبائی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی رسید.

به گزارش گروه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبرگزاری آنا از اشکذر، موضوع این تفاهم نامه، همکاری مشترک و هم افزایی در بهره گیری و تقویت علمی در زمینه پژوهش های کاربردی مرتبط با اسب در استان یزد می باشد.

بنابر این گزارش انجام پروژه ها و پایان نامه های مشترک در زمینه های مرتبط با اسب، تسهیل در برقراری ارتباط در جهت حمایت مادی، معنوی و تجاری سازی ایده و طرح ها با کاربرد پژوهشی و تحقیقاتی و پیگیری امور مربوطه تا حصول نتیجه، همکاری در ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز تحقیقاتی در زمینه موضوع تفاهم نامه و هم چنین حفظ محرمانگی آن در چارچوب اختیارات و توافق طرفین از جمله موارد تفاهم نامه بین مرکز تحقیقات کشاورزی و مرکز تحقیقات اسب می باشد.

لازم به ذکر است شهرستان اشکذر با دارا بودن افزون بر دو هزار و هفتصد رأس اسب اصیل عرب و یکصد باشگاه پرورش اسب، قطب پرورش اسب اصیل عرب ایران می باشد و مسابقات ملی زیبایی اسب عرب نیز هرساله اردیبهشت ماه در سایت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار می شود.

قرار است بزرگترین پیست سوارکاری بین المللی کشور که از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری دهم می باشد در زمینی به مساحت دو میلیون متر مربع در شهرستان اشکذر ساخته شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا