فرماندارمیبد در جلسه شورای سیاست‌گذاری مدرسه سما گفت: می‌توان نسبت به احداث و تجهیز مدارس زیرمجموعه آموزشگاه سما به‌صورت خیری در محلات اقدام نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، با حضور "حسین فلاح" فرماندار، "حسین اعرافی" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد، "موحدی فر" مدیر آموزش‌وپرورش جلسه شورای سیاست‌گذاری مدرسه سما به‌منظور برنامه‌ریزی در خصوص راه‌اندازی اخذ مجوز مجتمع آموزشی این مدرسه برگزار شد.

فرماندارمیبد در این جلسه به اهمیت بحث آموزش به‌ویژه در سطوح عالی برای شهرستان میبد اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم برای گسترش مراکز آموزشی در سطح عالی در شهرستان وجود دارد و ما باید در این راستا اقدام نماییم.

حسین فلاح افزود: ما در محلات می‌توانیم خیرینی پیدا کنیم که در امر مدرسه‌سازی مشارکت نمایند.

فلاح با تقدیر از راه‌اندازی آموزشگاه سما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد اظهار امیدواری کرد: با همفکری و همراهی، شاهد پیشرفت علمی و آموزشی و توسعه علم و فناوری و بهبود سطح مهارت‌ها در شهرستان باشیم.

 "حسین اعرافی" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد با اشاره به سیاست دانشگاه آزاد مبنی بر توسعه آموزشگاه سما، گفت: اخذ مجوز مجتمع آموزشی سما در سطح شهرستان و گرفتن مجوز رشته تجربی در مدارس دخترانه و پسرانه و رشته‌هایی که کمبود آن‌ها در شهرستان احساس می‌شود، در حال پیگیری است.

صدور مجوز آکادمی زبان وابسته به دانشگاه آزاد و پیگیری تعیین روستای شهید پرور رکن‌آباد به‌عنوان سهمیه منطقه 3 در کنکور سراسری از دیگر مباحث مطرح‌شده در این نشست توسط ریاست این دانشگاه بود.

"محسن موحدی فر" مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان میبد نیز در این جلسه بیان کرد: بودن محلی به‌عنوان یک منطقه 2 یا 3 بسته به تقسیمات کشوری و طرح هادی است و در این مورد باید در مورد بودن روستای رکن‌آباد جزء طرح هادی پیگیری شود.

محسن موحدی فر در مورد آکادمی گفت: در این خصوص باید درخواست آموزشگاه علمی آزاد داده شود که در این زمینه باید با بودن در حوزه رقابتی با توجه کانون‌های زیان که در شهرستان میبد هست، اندیشید.

موحدی فر خاطرنشان کرد: اگر به‌صورت جدی در خصوص آموزشگاه سما سرمایه‌گذاری شود، با توجه به پتانسیل علمی و فضای فیزیکی که دارد، می‌تواند ارتقای سطح آموزش شهرستان را در پی داشته باشد.

این جلسه بابیان نظرات و پیشنهادهای اعضا و مصوباتی پایان یافت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا