فرماندار بهاباد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مسکن و عمران شهری و روستایی شهرستان بهاباد گفت: توسعه شهر بهاباد و روستاهای شهرستان نیازمند تأمین زمین است و لذا بنیاد مسکن باید زمینه واگذاری زمین برای احداث مسکن جوانان را فراهم نمایند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه بررسی مسائل و مشکلات مسکن و عمران شهری و روستایی شهرستان بهاباد با حضور نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بهاباد، معاون بازسازی مسکن روستایی و معاون عمرانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، سرپرست بخشداری مرکزی، بخشدار آسفیچ، اعضای شورای اسلامی شهر و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهاباد در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد در این جلسه با بیان اینکه در حریم شهر بهاباد و روستاهای شهرستان با مشکل تأمین زمین مسکونی مواجه هستیم گفت: بسیاری از جوانان متقاضی احداث مسکن می باشند که به دلیل کمبود زمین و بالابودن قیمت آن با مشکلاتی روبرو هستند.

"محمدمهدی خانی زاده" افزود: توسعه شهر بهاباد و روستاهای شهرستان نیازمند تأمین زمین است و لذا بنیاد مسکن باید زمینه واگذاری زمین برای احداث مسکن جوانان را فراهم نمایند.

وی با اشاره به افزایش قیمت زمین مسکونی در سطح روستاها، بر اتخاذ تدابیر لازم از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای پایین آورن قیمت زمین ها در سطح روستاها تأکید نمود.  

خانی زاده همچنین در راستای بهسازی و آسفالت معابر روستای باتوجه به اینکه قیر یارانه ای روستاها در اختیار بنیاد مسکن قرار می باشد خواستار تأمین قیر مورد نیاز جهت پروژه هایی که اجرا شده و در آینده اجرا می شود شد.

در ادامه مسائل و مشکلات مسکن و عمران شهری و روستایی شهرستان توسط مسئولین مطرح و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

پیگیری و انجام مکاتبات لازم توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وبخشداری ها در خصوص زمین های واقع شده در حریم شهر بهاباد برای تأمین زمین مسکن جوانان، کاهش قیمت اراضی مسکونی روستایی در برخی روستاها، پیش بینی زمین مورد نیاز در روستاها جهت تفکیک و واگذاری به افرادی که قصد ساخت و ساز در روستاهایی که امکان این کار وجود داشته باشد، انجام آسفالت مسکن مهر بهزیستی بهاباد، نقشه برداری از اراضی شهرستان توسط بنیاد مسکن برای رفع مشکلات اراضی شهرستان و تأمین قیر یارانه ای توسط بنیاد مسکن برای معابر روستاهایی که آسفالت شده و روستاهایی که تا 15 دیماه سالجاری آسفالت شود از جمله مصوبات این جلسه بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا