در راستای حفظ و ارتقاء اطمینان مصرف کنندگان از سلامت محصول مورد عرضه و بهداشت عمومی جامعه ، تمامی واحدهای مرغ تخمگذار استان ملزم به درج مشخصات بر روی تخم مرغ می باشند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد : محمدرضا متوسل الحسینی با اشاره به ضرورت در اختيار قراردادن اطلاعات لازم به صورت دقیق در مورد فرآورده های خام به مصرف کننده و اهمیت شناسه تولید در اطمینان از سلامت محصول ، تمامی واحدهای تولید کننده تخم مرغ استان را ملزم به درج مشخصات کامل و خوانا بر روی تخم مرغ تولیدی استان نمود .

وی افزود : مشخصات مندرج بر روی تخم مرغ شامل نام واحد تولید کننده ، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء ، در جهت ارتقا اطلاعات و اطمینان خاطر به مصرف کننده می باشد .

متوسل الحسینی تصریح کرد : در صورت عدم رعایت قوانین نشانه گذاری محصول ، از صدور گواهی حمل بهداشتی برای واحدهای تولیدی خاطی جلوگیری می شود .

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی یزد تأکید کرد : ارائه اطلاعات در برچسب باید واضح ، پاک نشدني و قابل خواندن باشد و عرضه تخم مرغ تولیدی فاقد مشخصات عنوان شده ؛ خلاف ، و با موارد تخلف برابر ضوابط برخورد می گردد .

نامبرده در پایان با بیان آنکه دقت به مشخصات برچسب فراورده های خام مورد عرضه ، مهمترین روش اطمینان از سلامت فراورده می باشد ؛ شهروندان را به این مهم توصیه نمود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا