نخستین دوره تربیت مربی کمکهای اولیه رشته های مرتبط پزشکی و پیراپزشکی در جمعیت هلال احمر استان یزد بمدت چهار روز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکرت محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : تأمین مربی برگزیده و سرآمد و ارتقای سطح دانش و ارتقاء عملکرد مربیان امداد و کمک های اولیه یکی از وظایف جمعیت هلال احمر استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : در همین راستا اولین دوره تربیت مربی امداد و کمک های اولیه ویژه مربیان رشته های مرتبط پزشکی و پیراپزشکی در سال جاری از تاریخ 26/8/1397 به مدت چهار روز و ٢۴ ساعته (بصورت تئوری و عملی) در جمعیت هلال احمر استان یزد نیز برگزار شد.

حرازی زاده با اعلام اینکه این دوره بصورت همزمان در 10 استان دیگر نیز برگزار شده است ،افزود: بهره گیری موثر و اثربخش از روش های تدریس، توانایی انتقال آموخته ها و تجربیات و مهارت های کسب شده در زمینه امداد و کمک های اولیه از اهداف برگزاری این دوره آموزشی بود.

وی با اشاره به حضور 28 فراگیر در این دوره خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه ها و تفاوت های این دوره با دوره های قبلی مربیگری درجه ٣ امداد، حضور شرکت کنندگان با رشته مرتبط پزشکی و پیراپزشکی است که در این دوره برای اولین بار اصول و اهداف جمعیت هلال احمر آشنا شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در پایان با اشاره به سرفصل های آموزشی این دوره تصریح کرد: فراگیران در این دوره با مفاهیم فرایند کلی مدیریت آموزش، یادگیری، روش های تدریس، کار گروهی، CPR پیشرفته، اسکان اضطراری، انواع پانسمان، بانداژ، آتل بندی و حمل مصدوم آشنا می شوند و مهارت های لازم را کسب کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا